•  Minione tygodnie upłynęły nam w tematach: Co powinien wiedzieć każdy Polak? Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka? Jaki jest mój kraj? Gdzie można zobaczyć Małą i Wielką Niedźwiedzicę?/ Dzień Kredki/  Dzień Pluszowego Misia/ Andrzejki.
          • Minione tygodnie upłynęły nam w tematach: Co powinien wiedzieć każdy Polak? Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka? Jaki jest mój kraj? Gdzie można zobaczyć Małą i Wielką Niedźwiedzicę?/ Dzień Kredki/  Dzień Pluszowego Misia/ Andrzejki.

          • Przedszkolaki poszerzyły swoją wiedzę na tematy:

            - jakie są polskie symbole narodowe,
            - o czym opowiada legenda o Lechu, Czechu i Rusie,
            - co świętujemy podczas Narodowego Święta Niepodległości,
            - co to jest legenda i jaką treść mają wybrane legendy,
            - z jakich potraw słyną wybrane regiony Polski,
            - gdzie są wypiekane pierniki i obwarzanki oraz co to jest kwaśnica i jak się ją przyrządza,
            - jakie stroje i melodie są charakterystyczne dla danego regionu Polski.
            - jaki jest kosmos,
            - jak wygląda Układ Słoneczny,
            - jak nazywają się planety krążące wokół Słońca,
            - jak wyglądają Słońce i gwiazdozbiór Wielka Niedźwiedzica,
            - jak wygląda Księżyc,
            - jak nazywa się planeta, na której mieszkamy,
            - jak wygląda rakieta i czym zajmuje się kosmonauta,
            - czym się różni meteoroid od meteorytu,
            - czym naprawdę jest spadająca gwiazda,
            - czym się różnią od siebie kosmonauta, astronauta i tajkonauta.


            10 listopada wspólnie z całą społecznością szkolną zaśpiewaliśmy Mazurka Dąbrowskiego oraz uczestniczyliśmy w jakże pięknie przygotowanej akademii z okazji Święta Niepodległości Polski. Przedszkolaki poszerzyły swoją wiedzę na temat barw flagi i godła, wiedzą co oznaczają poszczególne kolory. Poznały sąsiadów Polski, zapoznały się z ich flagami. 
            W świecie polskich legend, czyli zapoznanie z legendami: „Smok Wawelski”, „Żółta ciżemka” oraz „Złota kaczka”. Przedszkolaki wiedzą, z którego miasta pochodzi dana legenda, potrafią je samodzielnie opowiedzieć. Wiedzą również, że legenda to najczęściej wymyślona opowieść, przekazywana ustnie z pokolenia na pokolenie.
            Potrawy regionalne, to temat, który przedszkolakom przyniósł mnóstwo radości, gdyż mogły skosztować m.in. pierniczki, oscypki oraz powidła. Każdy przedszkolak wie, z jakiego rejonu kraju pochodzą, jakie składniki są potrzebne do ich wyrobu.
            Przedszkolaki zapoznały się ze strojami i muzyką z różnych zakątków Polski, obejrzały piękne występy zespołów tanecznych m.in.: krakowski, kurpiowski, polonez, mazurek. Chętnie tańczyły do tych skocznych piosenek. Wybraliśmy się wspólnie w podróż po Polsce i dzieci zapoznały się z największymi zabytkami takich miast jak Kraków, Warszawa czy Poznań.


            W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy z przedszkolakami o Kosmosie. Dzieci zapoznały się z gwiazdozbiorami: Smoka, Żyrafy, Kasjopei oraz Małej i Wielkiej Niedźwiedzicy, a chętne dzieci miały za zadanie ułożyć wybrany gwiazdozbiór z klocków. Układ słoneczny to temat bardzo interesujący nasze przedszkolaki, świetnie zapamiętały poszczególne planety leżące od słońca, wiedzą też że słońce to największa gwiazda. Stworzyliśmy własną planszę z układem słonecznym, a każdy przedszkolak miał możliwość umieścić na niej dany element. Dzieci wiedzą, co można spotkać w kosmosie, i że nie są to tylko planety, ale również kosmonautów, rakiety, sondy kosmiczne oraz meteory. Przedszkolaki zapoznały się z pojęciami: astronauta, kosmonauta i tajkonauta i wiedzą, że nic ich nie różni, tylko kraj z którego pochodzą. Stworzyliśmy wspólnie zabawkę sensoryczną, czyli butelkę galaktyczną. która wywarła ogromne wrażenie na przedszkolakach i każdy chciał choć chwilę się nią pobawić i zobaczyć jak wytwarzają się w niej pęcherzyki powietrza. Przedszkolaki dowiedziały się co łączy meteoroid, meteor i meteoryt. Rozmawialiśmy również na temat ufoludków. Dzieci opowiadały jak je sobie wyobrażają i czy istnieją naprawdę.


            Dzień Kredki. W tym dniu przedszkolaki wysłuchały opowiadania o „Białej krainie i królu Koloruchu”. Opowiadanie bardzo spodobało się przedszkolakom, gdyż ze smutnej opowieści o białym i nudnym świecie, zmienił się w piękny i kolorowy i taki musimy dzieciom ukazywać. Wspólna zabawa, w której każdy wylosował ulubioną kredkę, a później odpowiadał na pytania zadane przez Nauczycielkę dotyczącą danego kolory, była świetną zabawą nie mającą końca.


            Dzień Pluszowego Misia. Przedszkolaki zapoznały się z historią Pluszowego Misia. Dowiedziały z czego pluszowy miś jest zrobiony i jak powstaje. W tym dniu przedszkolaki przyniosły swoje ulubione misie i każdy z nich zaprezentował swojego ulubieńca, podał jego imię, opisywał kolor oraz co lubi robić. Rozmawialiśmy na temat znanych misiów z bajek i nie tylko. Dzieci wspólnie ze swoimi misiami bawiły się w kole do muzyki „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Przedszkolaki w tym dniu wykonały prace plastyczne pt.„Miś”.


            Dnia 25 listopada obchodziliśmy Andrzejki,które są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby pobudzają wyobraźnię dziecięcą, uczą kreatywności, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji. Przedszkolaki wraz z "0" uczestniczyły w wielu zabawach, w których z przymrużeniem oka poznawały swoją przyszłość, wybrany zawód, wymarzoną podróż. Nie zabrakło tradycyjnego lania wosku oraz tańców i zabaw przy skocznej muzyce. Czy wróżby się spełnią? Przyszłość pokaże. Pewne jest to, że Andrzejki przyniosły dzieciom wiele radości i były wspaniałą okazją do wspólnej zabawy.

             

        • Lekcja  z wykorzystaniem  sprzętu zakupionego w ramach Programu ,,LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI"
          • Lekcja z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach Programu ,,LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI"

          • Lekcja muzyki.
             Na zajęciach z muzyki uczniowie kl. 4 poznali sprzęt do nagłośnienia min. mikser, mikrofony nagłowne i bezprzewodowe. Zapoznali się z jego podstawową obsługą oraz zaplanowali jak go wykorzystać na zajęciach. Chłopcy podłączali poszczególne elementy by działały. Dziewczynki śpiewały piosenki i dzieliły się wrażeniami. Dużą zaletą tego sprzętu jest brak kabla łączącego mikrofon z urządzeniem wzmacniającym dźwięk, co zapewnia pełną swobodę ruchów. Zdobyte umiejętności w zakresie obsługi sprzętu zostaną zaprezentowane podczas uroczystości szkolnych. Będziemy doskonalić obsługę nagłośnienia na kolejnych zajęciach.

             

            Informacje  o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie
            #LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlości

             

        • Zebranie z rodzicami.
          • Zebranie z rodzicami.

          • Dyrektor wraz z Radą Pedagogiczną serdecznie zaprasza rodziców naszych uczniów na spotkanie, które odbędzie się dnia 21 listopada o godzinie 17:00. .

        • Pasowanie na czytelnika.
          • Pasowanie na czytelnika.

          • Dnia 10.11.2022r. podczas uroczystych obchodów Święta Niepodległości, odbyło się pasowanie uczniów klasy pierwszej na czytelnika biblioteki szkolnej. Każdy uczeń dostał kartę czytelnika, zakładkę do książki wykonaną przez uczniów klasy 8 oraz Wyprawkę Czytelniczą.

            Pasowanie na czytelnika to ważny dzień. Otwiera przed uczniami nową drogę. Zachęcamy Was do częstego odwiedzania biblioteki!

        • Obchody Narodowego Święta Niepodległości
          • Obchody Narodowego Święta Niepodległości

          • W czwartek, 10 listopada o godzinie 11:11 przyłączyliśmy się do tysięcy głosów w całej Polsce i zaśpiewaliśmy Mazurka Dąbrowskiego (wszystkie zwrotki), przyłączając się tym samym, kolejny już raz, do ogólnopolskiej akcji SZKOŁA DO HYMNU.

            Uczniowie z klasy 5 i 6 przygotowali program artystyczny na temat Święta Niepodległości Polski.
            Do występu zaangażowano również uczniów z Ukrainy.
            Następnie poszczególne klasy zaprezentowały swoje umiejętności wokalne i instrumentalne (Małgosia z klasy 4 – saksofon, Paweł z klasy 6 i Piotr z klasy 8 – akordeon).

            Całą akademię zakończyliśmy odśpiewaniem hymnu szkoły.

             

        • Odblaskowa 2022.Opis realizacji zadań.
          • Odblaskowa 2022.Opis realizacji zadań.

          • Podsumowaliśmy udział w akcji, który można już uznać za szkolną tradycję. Jak co rok, od września po koniec października, zwracamy szczególną uwagę na bezpieczeństwo na drodze oraz zalety używania elementów odblaskowych.

            Uczniowie klas I-VIII mają do dyspozycji 50 kamizelek odblaskowych. Są wykorzystywane w czasie wycieczek i zajęć pozaszkolnych. Posiadają także  elementy odblaskowe (w tym roku dodatkowo – klasa I), używają ich na co dzień.

            Łączymy działania wychowawczo-edukacyjne z tradycyjnym corocznym udziałem
            w akcji SPRZĄTANIE ŚWIATA. Dzieci oraz uczniowie wraz z opiekunami przeszli przez ulice naszej miejscowości w kamizelkach odblaskowych. Sprzątaniem „naszego świata”
            w kamizelkach odblaskowych propagowaliśmy potrzebę używania ich na co dzień wśród rodziców oraz mieszkańców wsi.

            Wszyscy uczniowie szkoły uczestniczyli w zintegrowanych działaniach promujących bezpieczne zachowania na drodze. Część działań wzajemnie się uzupełniała lub przeplatała.

            Tradycyjnie w naszej szkole pierwsze rozmowy o bezpiecznej drodze do szkoły
            i z powrotem odbywają się na początku września (pierwsze spotkanie z wychowawcami
            w dniu inauguracji roku szkolnego oraz na zajęciach). Dzieci z oddziału przedszkolnego oraz klasy I, oprócz rozmów o bezpiecznym poruszaniu się po drogach publicznych, obejrzenia filmu edukacyjnego oraz wykonywania ćwiczeń i prac plastycznych (sygnalizatory świetlne, znaki drogowe) odbyły również tematyczny spacer po najbliższej okolicy. W plenerze oglądały różne miejsca przeznaczone do poruszania się pieszych na wsi (droga z chodnikiem, droga bez chodnika, przejście przez drogę – w oznakowanym miejscu lub w miejscach bez oznakowania). Przy okazji zwracały uwagę na poprawiające się stale w naszej miejscowości warunki bezpiecznego poruszania się (dodatkowe chodniki, oznakowane przejścia dla pieszych). Wykonywały także ćwiczenia praktyczne (rozpoznawanie znaków, przechodzenie przez drogę).

            Dzieci z klas I-III, oprócz rozmów o bezpiecznym poruszaniu się po drogach publicznych oraz wykonywania ćwiczeń i prac plastycznych, odbyły również tematyczny spacer po najbliższej okolicy. W plenerze oglądały różne miejsca przeznaczone do poruszania się pieszych na wsi (droga z chodnikiem, droga bez chodnika, przejście przez drogę –
            w oznakowanym miejscu lub w miejscach bez oznakowania). W tym roku mogły podziwiać
            i testować w praktyce nowe chodniki i przejście dla pieszych w pobliżu szkoły, wykonane
            w ramach modernizacji ulicy Szkolnej (dużej inwestycji gminnej). Przy okazji zwracały uwagę na poprawiające się stale w naszej miejscowości warunki bezpiecznego poruszania się (dodatkowe chodniki, oznakowane przejścia dla pieszych). Wykonywały także ćwiczenia praktyczne (rozpoznawanie znaków, przechodzenie przez drogę).

            Uczniowie uczestniczyli również w cyklu zajęć na temat bezpieczeństwa w ruchu drogowym, praktycznie poznali zasady przechodzenia przez jezdnię w czasie wycieczek
            w pobliżu szkoły, poznawali wybrane znaki drogowe (ćwiczenia). Wybrane elementy poruszania się po drogach publicznych ćwiczyli także w niecodziennych dla siebie warunkach – w czasie wycieczki do Ojcowa oraz Krakowa przypomnieli poznawane w czasie zajęć zasady w ruchu miejskim.

            Działania wychowawców związane z przypominaniem zasad bezpiecznego korzystania z dróg publicznych są prowadzone przez cały rok szkolny (zwłaszcza przed przerwami w zajęciach szkolnych: świętami, feriami, wakacjami).

             

             

             

        • Jaki plan na jesień mają zwierzęta? / Co mogę robić jesienią? / Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki? / Dzien Listonosza / Dzień owoców i warzyw.
          • Jaki plan na jesień mają zwierzęta? / Co mogę robić jesienią? / Dlaczego nawet superbohater ma obowiązki? / Dzien Listonosza / Dzień owoców i warzyw.

          • W minionych tygodniach dzieci dowiedziały się:
            - jak się ubrać stosownie do pogody;
            - jak wykorzystywany jest wiatr w życiu roślin i ludzi;
            - dlaczego ruch jest ważny dla zdrowia;
            - jak się nazywają członkowie rodziny i jakie relacje ich łączą;
            - jak zachować się na cmentarzu;
            - co to jest drzewo genealogiczne;
            - jakie prawa i obowiązki mają dzieci ( prawa dziecka są chronione przez międzynarodowe instytucje, które dbają o to, aby w każdym miejscu na świecie te prawa były przestrzegane);
            - jakie czynności najczęściej wchodzą w zakres ich obowiązków;
            - jakie są jesienne zwyczaje zwierząt;
            - jakie ptaki odlatują lub przylatują jesienią albo pozostają w Polsce na zimę;
            - jak wykonać przestrzenną pracę plastyczną;
            − jak wyglądają i jakie zwyczaje jesienią mają wybrane zwierzęta, m.in. wiewiórki, niedźwiedzie, ptaki, zające i jeże;
            - jakie są głosy różnych ptaków;
            − jakie są jesienne przysmaki wiewiórek, zajęcy, jeży i ptaków;
            − jak jesienią zmieniają się futra wiewiórki i zająca;
             − które zwierzęta zasypiają na zimę, a które nie zasypiają.


            Dzieci poszerzyły swoją wiedzę w temacie pożywienia ptaków, wiewiórki, czy jeża, oglądały nasiona i je nazywały. Zapoznały się z ich przygodami jesiennymi oraz przygotowaniami do zimy. Już wiedzą, że wiewiórka zasypia tylko w trakcie największych mrozów i gromadzi pożywienie wszędzie zupełnie zapominając o poprzedniej kryjówce, przez co wiele nasion zostaje przez nią zasadzonych i nie zjedzonych, a dzięki temu mamy nowe piękne drzewa.
            Dzieci wiedzą już które ptaki przylatują do Polski na zimę, które u nas zostają, a inne odlatują do ciepłych krajów tj. Afryka. Zapoznały się z odgłosami ptaków i wybrały tego, który im się najbardziej spodobał. Przedszkolaki dowiedziały się, które zwierzątko zapada w sen zimowy, a które nie, oraz jak zwierzęta robią zapasy na zimę. Czy każde zwierzątko zmienia futerko na zimę i czy gromadzi tłuszcz, oraz po co im taka zmiana jest potrzebna, czy taka zmiana chroni je przed czymś? Same uczestnicząc w zabawie ruchowej pt. „Znajdź futrzaka” mogły się przekonać jak ciepło i przyjemnie mogą mieć zwierzątka w swych futerkach.



             

        • Przerwa na czytanie.
          • Przerwa na czytanie.

          • Tradycją naszej szkoły jest udział w III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie  pt. Przerwa na czytanie – bicie rekordu w czytaniu na przerwie. Jest ona  organizowana w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska Czyta Dzieciom.
            Celem akcji jest:
            – promocja czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży;
            – pokazanie uczniom, że czytanie jest ciekawe;
            - zachęcenie uczniów do sięgania po książkę w każdej sytuacji i każdym miejscu.

            27 października cała szkoła zamieniła się w czytelnię, kiedy wszyscy uczniowie na korytarzach i w salach lekcyjnych czytali swoje ulubione książki. Niektórzy przynieśli je sobie z domu a inni skorzystali z zasobów szkolnej biblioteki. Starsze uczennice czytały przedszkolakom a pozostali sami oddawali się lekturze.
            Do akcji uczniowie przygotowali się wcześniej dzięki informacji na stronie szkoły i plakatom informacyjnym, które pojawiły się na korytarzach szkolnych i w salach lekcyjnych. Biblioteka szkolna przygotowała tablicę informacyjną na której pojawiło się zaproszenie do udziału w akcji.

        • Wycieczka do Krakowa
          • Wycieczka do Krakowa

          • 20 października 2022 roku dzieci z klas 0- 3 uczestniczyły w wycieczce do Parku Edukacji Globalnej „Wioski Świata” w Krakowie.

            W Parku Edukacji Globalnej dzieci brały udział w warsztatach dotyczących zwyczajów rdzennych mieszkańców Ameryki Północnej- Indian.  We wnętrzu tipi uczestnicy warsztatu odkrywali kulturę Indian, poznali ich dzieje, sztukę, tradycyjne symbole i wybrane rytuały. Oprócz wiedzy, młodzi podróżnicy zdobyli także liczne sprawności. Plemiona ścigały się w różnych konkurencjach, ćwicząc się jednocześnie we współzawodnictwie, przestrzeganiu reguł, umiejętności wykorzystywania wiedzy w praktyce. Oprócz warsztatów dzieci zwiedziły pozostałe wioski: ghańską wioskę, peruwiańską chatę, arktyczne igloo, mongolską jurtę oraz papuaski dom na palach. Dzięki fotografiom i różnego rodzaju eksponatom pochodzącym z odległych zakątków świata, a także możliwości spotkania ludzi, którzy pracowali w tych miejscach, dzieci  w sposób namacalny doświadczyły tamtejszej kultury i tradycji.

            Dzień ten był pełen wrażeń i na pewno pozostanie na długo w pamięci.

        • Lekcja z wykorzystaniem sprzętu w ramach programu ,,Laboratoria Przyszłości"
          • Lekcja z wykorzystaniem sprzętu w ramach programu ,,Laboratoria Przyszłości"

          • Podczas lekcji języka polskiego z uczniami z Ukrainy mogliśmy profesjonalnie popracować nad polskim akcentem. Było to możliwe dzięki sprzętowi, w jaki szkoła została wyposażona w ramach programu " Laboratoria Przyszłości". Uczniowie nagrali krótki film, w czasie którego czytają fragmenty ortograficznego wierszyka. Następnie odsłuchali prawidłowo przeczytanego tekstu i porównali go z nagraniem własnych wykonań. Usłyszeli, które wyrazy wymawiają prawidłowo, ale także te, nad których wymową muszą popracować. Rozumieją, że chociaż języki polski i ukraiński są słowiańskimi językami, to jednak wymowa niektórych słów i głosek różni je. Niewątpliwie sprzęt z projektu pomoże eliminować błędy ukraińskim uczniom.

            Informacje  o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie
            #LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlości

             

        • Przerwa na czytanie
          • Przerwa na czytanie

          • Nasza szkoła 27 października bieżącego roku weźmie udział  w III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w czytaniu na przerwie "Przerwa na czytanie".  Zachęcamy wszystkich uczniów, aby tego dnia zabrali do szkoły swoją ulubioną książkę i czytali ją na przerwach. 

             

             

        • Ślubowanie  i Dzień Edukacji Narodowej
          • Ślubowanie i Dzień Edukacji Narodowej

          • Dzień 14 października to Dzień Edukacji Narodowej. W naszej szkole obchodzony niezwykle uroczyście ponieważ, jak co roku w tym dniu odbywa się ślubowanie pierwszoklasistów. W tym roku odbyło się również pasowanie na przedszkolaka.

            Jako pierwsi wystąpili starsi uczniowie koła teatralnego, którzy słowem uświetnili ten wyjątkowy dzień w roku. Wiele ciepłych i miłych słów popłynęło w kierunku naszych nauczycieli. Uczniowie docenili i podkreślili swoją  wdzięczność za codzienny trud pracy nauczyciela, jego poświęcenie, czujność i  troskę o dobro wychowanków. Delegacja uczniów wręczyła wszystkim pracownikom szkoły kwiaty.

             W drugiej części akademii odbyło się pasowanie najmłodszych  na przedszkolaka. Pasowanie poprzedził krótki występ artystyczny przedszkolaków, po którym Pani Dyrektor pasowała każde dziecko na przedszkolaka. Dzieci otrzymały drobne upominki, które wręczyli im koledzy i koleżanki  z oddziału „0”. Również rodzice rozdali dzieciom prezenty.

            W kolejnej części pierwszoklasiści przedstawili program artystyczny recytując wiersze, śpiewając i tańcząc. Po odśpiewaniu hymnu państwowego złożyli uroczyste ślubowanie.  Następnie  Pani Dyrektor pasowała każde dziecko z klasy pierwszej na ucznia, poprzez dotknięcie lewego ramienia dużym  ołówkiem. Każdy pierwszoklasista podpisał się swoim odciskiem palca na symbolicznym akcie ślubowania i otrzymał dyplom. Starsi koledzy podarowali nowym uczniom symboliczne pamiątki. Pierwszoklasiści dostali również upominki od swoich rodziców. Na koniec dzieci udały się  na słodki poczęstunek, który przygotowali rodzice pierwszoklasistów i przedszkolaków dla dzieci i nauczycieli.  Dzień ten na pewno długo pozostanie w naszej  pamięci.

             

        • Piesza wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego.
          • Piesza wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego.

          • Dnia 6 października 2022 roku dzieci z klas 0-3 wyruszyły na pieszą wycieczkę do Ojcowa. Głównym celem wycieczki było uwrażliwienie dzieci na piękno przyrody oraz poszukiwanie oznak jesieni w Ojcowskim Parku Narodowym. W drodze do Ojcowa dzieci  obserwowały kolorowe liście, zmieniające się drzewa, poszukiwały grzybów i babiego lata.  Po dotarciu do celu dzieci odwiedziły Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego- Ekspozycję przyrodniczą. Podziwiały liczne eksponaty z obszaru Parku przedstawiające charakterystyczne skały oraz znajdowane w nich odciski i odlewy zwierząt jurajskich. Dzieci były zafascynowane rekonstrukcją jaskini oraz salą z dioramą. Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie ruin ojcowskiego zamku, który jesienią wygląda wspaniale.

            Następnie wszyscy udali się w drogą powrotną do szkoły. Zmęczeni ale szczęśliwi na pewno na długo zapamiętają ten dzień.

             

        • Pielgrzymka do Kalwarii Zebrzydowskiej
          • Pielgrzymka do Kalwarii Zebrzydowskiej

          • Prawie 850 uczniów klas ósmych z terenu Diecezji Sosnowieckiej pielgrzymowało w pierwszy wtorek października do Sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej, wśród nich ósmoklasiści z naszej szkoły. Punktem centralnym wydarzenia była Msza Święta pod przewodnictwem bp. Grzegorza Kaszaka Bezpośrednio przed Eucharystią młodzież wysłuchała konferencji duchownej, którą wygłosił ks. Wojciech Bochenek.

            W homilii sosnowiecki ordynariusz nawiązał do maryjnego miesiąca, jakim jest październik:

            Pani Przenajświętsza mówi: daję wam niezwykłą broń, niezwykłą moc. Odmawiajcie codziennie różaniec! Trzeba to sobie wziąć do serca. Drodzy młodzi przyjaciele, bywają w waszym życiu różne sytuacje, kiedy się wydaje, że jest bardzo trudno i ciężko. Gdy wydaje się, że sytuacja jest bez wyjścia. Wspomnijcie wtedy na słowa Maryi, które skierowała do ludzkości przez usta dzieci z Fatimy: odmawiajcie codziennie różaniec! – podkreślił bp Kaszak.

            Przed łaskami słynącym wizerunkiem Matki Bożej Kalwaryjskiej młodzież ponowiła swój akt zawierzenia Maryi.

             Po zakończonej Eucharystii  nasza grupa  kontynuowała indywidualny plan pielgrzymowania wędrując Dróżkami Maryjnymi.

        • Jak jesienią dbać o zdrowie? / Dzień Chłopaka / Dzień Zwierząt / Dzień Drzewa
          • Jak jesienią dbać o zdrowie? / Dzień Chłopaka / Dzień Zwierząt / Dzień Drzewa

          • W tych dwóch tygodniach dzieci dowiedziały się:
            - co należy zrobić, kiedy ktoś źle się czuje? - przy tej okazji przypomnieliśmy sobie numery alarmowe;
            - na czym polega praca lekarza oraz jakie narzędzia i inne akcesoria wykorzystuje on w swojej pracy? - każdy z przedszkolaków wcielił się w rolę lekarza oraz rodzica przychodzącego do przychodni z chorym "dzieckiem" -lalką;
            - co to jest piramida zdrowego żywienia? - co należy jeść, aby być zdrowym, dlaczego należy pić wodę,
            - dlaczego ruch jest ważny dla naszego zdrowia? - jakie znaczenie ma ruch dla naszego zdrowia?
            - co to są przetwory i z czego powstają?, jakie przetwory przygotowują ludzie na zimę? - każdy przedszkolak spróbował przetworów przyniesionych przez Panią Jadzię. Przetwory okazały się tak pyszne, że zawartość słoików zniknęła w mig, a przedszkolaki pytały kiedy znów będzie dzień przetworów :)

            W tych dniach obchodziliśmy:

            Dzień Chłopaka, Dzień Zwierząt oraz Dzień Drzewa.
            Dzien Chłopaka 
            30 września obchodziliśmy w przedszkolu Dzień Chłopaka. Dzień ten był doskonałą okazją do zintegrowania całej grupy przedszkolaków i spędzenia dnia pełnego wrażeń. Jury w osobach dziewcząt i Pani Kasi oceniało występ chłopców w wielu konkurencjach, było mnóstwo dobrej zabawy, radości, trochę sportowej rywalizacji, w której wszyscy chłopcy wygrali i otrzymali pamiątkowe dyplomy. Dziewczynki złożyły chłopcom życzenia i wręczyły upominki. Również Panie nie zapominały o chłopcach i każdy chłopiec otrzymał od nich książeczkę. Każdy z chłopców miał okazję zrobić sobie super fotografię. 
            Dzień Zwierząt.
            4 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt. Dzień ten miał na celu uświadomienie dzieciom, że zwierzęta, które z nami mieszkają i które są obok nas, również mają swoje prawa. Dzieci wypowiadały się na temat swoich ulubieńców, poznały różne ciekawostki na temat zwierząt oraz wiadomości dotyczące opieki nad nimi. Dowiedziały się czym zwierzęta różnią się od ludzi,  miejsca, których zwierzęta wolałyby nie znać, czy cyrk jest śmieszny – nie dla zwierząt. Celem tych zajęć było ukazanie podobieństwa życia ludzi i zwierząt oraz zwrócenie uwagi uczniów na zdolność zwierząt do przeżywania uczuć, uwrażliwienie na los zwierząt, zmotywowanie do działań na rzecz zwierząt, uwrażliwienie dzieci na los zwierząt w cyrkach, zwrócenie uwagi na warunki życia zwierząt cyrkowych, zachęcenie do świadomej rezygnacji z oglądania tresury dzikich zwierząt.
            Dzień Drzewa
            Co roku 10 października obchodzimy w Polsce Dzień Drzewa. Dzień ten jest elementem edukacji ekologicznej. W naszym przedszkolu tego dnia odbyły się zajęcia związane z tematyką drzew. Dzięki prezentacji multimedialnej dzieci poznały budowę drzewa, jego znaczenie dla człowieka, zwierząt i przyrody. Poznały także etapy wzrastania drzewa oraz najpopularniejsze drzewa Polskie,  jak wyglądają ich liście, owoce czy kora. Dzięki wycieczce z Paniami Jadzią i Małgosią do pobliskiego Ojcowskiego Parku Narodowego mogły dokładniej się z nimi zapoznać, dotknąć, czy zabrać ich owoce do przedszkolnego kącika przyrody. 



             

        • Dzień Chłopaka
          • Dzień Chłopaka

          • 30 września dziewczęta z Rady Uczniowskiej, Julia, Milena i Amelia, postanowiły zaprosić do zabawy chłopców z naszej szkoły. W ten sposób uczciły Dzień Chłopaka. Zaproponowane przez nich konkursy wywoływały radość zarówno u uczestników jak u widzów. Chłopcy z ogromnym zaangażowaniem wypełniali zlecone im zadania. Niektórzy chętnie skorzystali z pomocy pań nauczycielek i koleżanek. Po wspólnie spędzonym czasie, dalsza celebracja święta odbyła się w klasach.

        • Lekcja z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu "Laboratoria Przyszłości"
          • Lekcja z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach programu "Laboratoria Przyszłości"

          • Dzisiaj naszym  uczniom został zaprezentowany sprzęt   zakupiony w ramach rządowego programu „Laboratoria przyszłości”.

            Na lekcji techniki, uczniowie zapoznali się z instrukcją obsługi kamery oraz aparatu, a następnie wcielili się w rolę operatora oraz fotografa i zarejestrowali szkolne obchody "Dnia chłopaka".

            Wszyscy uczniowie byli bardzo ciekawi nowego sprzętu, mocno zaangażowani w poznawaniu obsługi, dzięki czemu nabyli nowe praktyczne umiejętności oraz poszerzyli swoje zainteresowania.

            Informacje programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie
            #LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci

        • Apel z okazji 83 rocznicy sowieckiej agresji na Polskę.
          • Apel z okazji 83 rocznicy sowieckiej agresji na Polskę.

          • „Naród, który nie zna swojej historii, jest skazany na jej powtórne przeżycie” – wiedzeni tym mottem uczniowie  przygotowali apel z okazji 83 rocznicy napaści Związku Radzieckiego na Polskę 17 września 1939 roku. W przygotowania włączyli się uczniowie koła artystycznego z klas czwartej, szóstej i ósmej.