• WSPOMNIEŃ CZAR

• Już za nami ostatni dzwonek, który zakończył pracowity rok szkolny 2022/2023, a  w naszej pamięci jeszcze są wspomnienia przełomu maja i czerwca.

31 maja uczniowie od klasy 3 do 8 wyjechali do Warszawy na trzydniową wycieczkę. Dla niektórych była to pierwsza wizyta w stolicy. Zobaczyliśmy, co trzeba widzieć w Warszawie – był więc widok na miasta z Pałacu Kultury i Nauki, Cmentarz Powązkowski, na którym odwiedziliśmy m.in. groby bohaterów, których ósmoklasiści znają z lektury „Kamienie na szaniec”, Park Łazienkowski, który zachwyca i w czasach współczesnych, Grób Nieznanego Żołnierza, gdzie podziwialiśmy kunszt żołnierzy podczas zmiany warty.

Niezwykle przyjemną ciekawostką było Muzeum Motoryzacji w Otrębusach. Oprócz niezwykle pięknych przykładów starych samochodów, zwiedziliśmy wnętrze czołgu, który grał w serialu „Czterej pancerni i pies”.

Tylko Warszawa dała na możliwość szybkiego przebycia długiej drogi metrem – udało się nie zablokować bramek i inni pasażerowie bez problemu zdążyli na swoje połączenie. Rzeczywiście warszawskie metro jest czyste, bezpieczne, stacje ciekawie zaprojektowane i naprawdę szybkie.

Warszawa ma swoją Starówkę – II wojna spowodowała, że jest niezwykła, bo w całości odbudowana, ponieważ podczas wojny została zrównana z ziemią przez Niemców. Temat wojny towarzyszył nam w szczególny sposób w Muzeum Powstania Warszawskiego.

W Centrum Nauki Kopernika balansowaliśmy między nauką a zabawą.

Po trzech dniach ruszyliśmy w powrotną drogę.

Już w kolejnym tygodniu odwiedziliśmy pobliski Kraków, by podziwiać grę aktorską w Teatrze Stu w spektaklu „Śluby panieńskie”. Sztuka jest nam znana, bo sami wystawiliśmy ją w poprzednim roku szkolnym. To ciekawe doświadczenie porównać swoją grę z grą profesjonalnych aktorów.

A potem to już czekaliśmy na zakończenie roku szkolnego.

• Zakończenie roku.

• „Kiedy w piątek słońce świeci …”

Rok szkolny 2022/2023 przechodzi do historii. Zakończyliśmy zajęcia edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze. Zakończyliśmy, zgodnie z ceremoniałem szkolnym, uroczyście. Ostatnie spotkanie przebiegło pod znakiem wzruszeń, podsumowań, podziękowań, pożegnań, wyróżnień … Absolwenci pożegnali się ze szkołą na dobre. Przed nimi początek nowej drogi i szukanie własnego miejsca w coraz bardziej dorosłym życiu, czas wyborów, nowych możliwości, szans na sukcesy. Każda droga zaczyna się pierwszym krokiem, życzymy im, aby ich pierwsze kroki na nowych edukacyjnych ścieżkach były w dobrych kierunkach, a spotykani ludzie życzliwi, pomocni, przyjaźni. Ci co zostają też pożegnali szkołę na dwa miesiące wakacji. A po wakacjach kolejne szanse na sukcesy w tej szkole i osobisty rozwój, na zdobywanie nowych doświadczeń, wiedzy, gromadzenie miłych przeżyć i wrażeń. Za nami kolejny rok wspólnej pracy, a przed nami wakacje i zasłużony odpoczynek. Do zobaczenia we wrześniu. Wszystkim: udanych, bezpiecznych wakacji.

• Dzień Rodziny

• 20 czerwca w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Rodziny. Była to okazja do spotkania się oraz wspólnego świętowania Dnia Mamy i Taty. Dzień Rodziny to wspaniały czas zarówno dla rodziców, jak i dzieci, pełen radości, wzruszeń i uśmiechu. Naszą uroczystość rozpoczęła Pani Dyrektor witając przybyłych gości. Następnie wystąpiły przedszkolaki, 0 oraz klasy 1-3. Po występie wszystkie dzieci wręczyły rodzicom upominki. Potem przyszedł czas na mały poczęstunek i zabawy, gdzie zaprosiliśmy do udziału we wspólnych konkursach rodziców naszych dzieci. Z okazji Dnia Rodziny życzymy Państwu jak najwięcej ciepła, wspólnie spędzonego czasu oraz wzajemnej bliskości, zrozumienia i tolerancji.

• Wizyta w teatrze

• Dnia 15 czerwca 2023 r. dzieci z  „0” oraz uczniowie klas I-IV, a także  dzieci    z Ukrainy wraz z rodzicami uczestniczyły w wyciecze autokarowej do Teatru Groteska w Krakowie. Celem wycieczki było obejrzenie spektaklu „Pchła Szachrajka” w wykonaniu profesjonalnych aktorów, rozbudzanie zainteresowania kulturą oraz wyzwalanie pozytywnych uczuć i emocji. Dzieci przypomniały zasady bezpiecznego podróżowania autokarem oraz poznały zasady prawidłowego zachowania się w teatrze. Wiele emocji wzbudziły wśród nich sceneria, barwne kostiumy, muzyka i zmienne oświetlenie.
            Dzieci spędziły w teatrze wyjątkowe chwile, które pozostaną na długo w ich pamięci. Brawa na zakończenie spektaklu były wyrazem uznania za niezapomniane przeżycia. Do szkoły powróciliśmy zadowoleni, z uśmiechem na twarzy oraz odrobiną teatralnej magii.