• Dzień Babci i Dziadka oraz Choinka
          • Dzień Babci i Dziadka oraz Choinka

          • Jedną z najbardziej oczekiwanych imprez w roku szkolnym jest uroczysta zabawa choinkowa, na której bawią się uczniowie szkoły wraz z rodzicami i zaproszonymi przyjaciółmi.

            Coroczną tradycją naszej szkoły jest organizacja choinki szkolnej połączonej z obchodami Dnia Babci i Dziadka.  W tym roku choinka szkolna odbyła się 10 lutego tym samym otwierając symbolicznie okres ferii zimowych. Z radością przywitaliśmy rodziców, dziadków, rodzeństwo , sympatyków szkoły oraz przedstawicieli władzy na czele z Wicemarszałkiem Województwa Małopolskiego- Panem Łukaszem Smółką oraz  Wójtem Gminy Sułoszowa- Panem Stanisławem Gorajczykiem.

            Uroczystość otworzyli, jako pierwsi przedszkolaki przenosząc zgromadzonych gości w baśń H.Ch. Andersena „ Dziewczynka z zapałkami”. Następnie dzieci z koła artystycznego klas 1-3 odegrały baśń „ Brzydkie kaczątko”. Młodsze klasy zaprezentowały montaż słowno muzyczny- koncert życzeń dla Babci i Dziadka.  Po młodszych nadszedł czas na starszych artystów z koła teatralnego klas IV- VII którzy wystawili imponujący spektakl „ Mały książę”. Czas przerw po między przedstawieniami umilał zgromadzonym  absolwent naszej szkoły Piotr Wawro,  który grał na akordeonie w towarzystwie swojej siostry.

            Kolejny ważny moment tego dnia zapowiedziała pani Dyrektor- Magdalena Szlachta zapraszając na salę gościa specjalnego św. Mikołaja, który wręczył dzieciom słodkie upominki. Radości było co niemiara, każdy mógł zrobić sobie zdjęcie z Mikołajem.

            Po części oficjalnej rozpoczęła się zabawa choinkowa przy dźwiękach muzyki, które porwały do tańca wszystkie dzieci zarówno młodsze, jak i starsze oraz rodziców. Wszyscy zostali zaproszeni na słodki poczęstunek  przygotowany przez rodziców uczniów i przedszkolaków.

            Dziękujemy Gościom za przybycie, Radzie Rodziców i wszystkim, którzy włączyli się w pomoc w przygotowaniu i przeprowadzeniu tej uroczystości.

            Miłe chwile zostały uwiecznione na nagraniach i zdjęciach wykonanych przez uczniów starszych klas na sprzęcie otrzymanym przez Szkołę w ramach projektu „Laboratoria Przyszłości”.

            Zapraszamy do miłych wspomnień przy zdjęciach.

             

        • Konkurs strażacki.
          • Konkurs strażacki.

          • Dzisiaj nasi uczniowie wzięli udział w eliminacjach szkolnych w Ogólnopolskim Turnieju Wiedzy Pożarniczej "Młodzież Zapobiega Pożarom". Troje uczniów będzie reprezentować naszą szkołę w kolejnym etapie. Gratulujemy i życzymy sukcesów.

        • Tłusty czwartek.
          • Tłusty czwartek.

          • 8 lutego w naszej szkole pożegnaliśmy karnawał z wielkim rozmachem. Z tej wyjątkowej okazji świętowaliśmy Tłusty Czwartek, a atmosfera była pełna radości i zabawy. Uczniowie mieli możliwość uwiecznienia tych chwil dzięki pamiątkowym zdjęciom z pączkowej fotobudki. Dodatkowo, podczas przerw, wszyscy entuzjaści karnawałowej atmosfery rywalizowali w pączkowej wersji klasycznej gry UNO.

            Niezwykły gest Rady Rodziców sprawił, że świętowanie było jeszcze smaczniejsze – ufundowali oni pyszne faworki, które z pewnością umiliły czas uczniom. Dzięki wspólnemu zaangażowaniu społeczności szkolnej, Tłusty Czwartek stał się niezapomnianym wydarzeniem, pełnym uśmiechów i wspólnych chwil.

        • ZAPISY NA DYŻUR WAKACYJNY W PRZEDSZKOLU
          • ZAPISY NA DYŻUR WAKACYJNY W PRZEDSZKOLU

          •  

                  Informuje się mieszkańców Gminy Sułoszowa o zapisach dzieci na dyżur wakacyjny.        Zapisy dotyczą dzieci uczęszczających do przedszkola w roku szkolnym 2023/24.

                  W  miesiącu lipcu dyżur wakacyjny  pełni Przedszkole w Wielmoży,                                    a w miesiącu sierpniu Przedszkole w Sułoszowej.                                                                     

                   Zapisy będą trwały od 4-8 marca 2024 r.

               Każde przedszkole dysponuje 50 miejscami, czyli będą 2 grupy po 25 dzieci.          

               I gr. od 7:00-16:00,  

               II  gr. od 8:00–15:00.

              Kryteria naboru:

            1. Rodzice pracujący i samotnie wychowujący dziecko oraz rodzina zastępcza  – 100 pkt.
            2. Niepełnosprawność dziecka, rodzica - 100 pkt.
            3. Rodzice pracujący zawodowo (zaświadczenia z zakładu pracy o stałym zatrudnieniu) - 30 pkt.
            4. Rodzice posiadający gospodarstwo rolne powyżej 5 hektarów lub dział specjalny produkcji rolnej (zaświadczenie z Gminy) – 30 pkt.
            5. Rodzeństwo w przedszkolu – 20 pkt.

            Wraz z zapisem dziecka należy złożyć wyżej wymienione dokumenty osobiście w sekretariatach przedszkoli bądź drogą e-mailową.

            Przedszkole w Wielmoży spwielmoza@poczta.onet.pl, tel. 12 389-70-68

            Przedszkole w Sułoszowej przedszkole.suloszowa@poczta.onet.pl, tel. 12 389-60-63

             

            Natomiast, w razie większej ilości złożonych kart niż dysponowanych przez Przedszkola miejsc będzie brana pod uwagę kolejność zgłoszeń. 

            W miarę wolnych miejsc, będą przyjmowane dzieci z listy rezerwowej

            .Karta_wakacyjna_(2).docxKarta_wakacyjna_(2).docx

             

                       

        • Bal Karnawałowy w naszej szkole.
          • Bal Karnawałowy w naszej szkole.

          • W środę 31 stycznia w naszej szkole odbył się Bal Karnawałowy. Sale wyglądały inaczej niż zwykle, zamieniły się w prawdziwe sale balowe. Wszystkie udekorowane kolorowymi balonami, łańcuchami, błyszczącymi ozdobami zachęcały do szampańskiej zabawy. W szkole zaroiło się od Spidermanów, rycerzy i smoków, był Mario Bros, były księżniczki, biedronki i różne inne postacie, których nie sposób wymienić. Niektórzy byli nie do poznania, inni budzili podziw, a niekiedy nawet przerażenie. Wszyscy bawili się znakomicie. Wspólna zabawa przyniosła wszystkim wiele radości. Na zmęczonych tancerzy czekał słodki poczęstunek.

        • Nowy Rok w przedszkolu
          • Nowy Rok w przedszkolu

          •  

            Zwierzęta zimą

            Z początkiem roku dzieci z naszego przedszkola dowiedziały się jak zwierzęta radzą sobie podczas zimowych dni. Przedszkolaki potrafią wskazać, które zwierzęta zapadają w sen zimowy, a które są aktywne całą zimę. 

            Znają też ptaki, które odlatują do ciepłych krajów oraz te, które zimują w Polsce. Dzieci nauczyły się rozróżniać wróbla, gila, sikorkę i wronę.  Wiedzą jak należy pomagać zwierzętom podczas tego trudnego dla nich okresu. Przedszkolaczki przygotowywały pokarm dla ptaków i zorganizowały ptasią stołówkę na naszym przedszkolnym podwórku.

            Inaczej sprawa ma się u zwierząt leśnych, którym pomagają panowie leśniczy. Tematyka stała się doskonałą okazją do poznania charakteru zawodu leśniczego oraz niektórych obowiązków wynikających bezpośrednio z pełnienia tej wymagającej profesji. Dzieciaki dowiedziały się czym różnią się karmnik i paśnik, co to jest lizawka, jakie pożywienie preferują wybrane gatunki zwierząt.

            Kraina lodu

            W kolejnym tygodniu przedszkolaczki wybrały się w podróż do krainy lodu.  Początkiem tej wyprawy była zabawa makietą sensoryczną, stworzona przez panią Jadzię, by zobrazować, przybliżyć dzieciom jak wygląda lodowa kraina, by zachęcić dzieci do odkrywania, eksplorowania i rozwijania swoich zmysłów; m.in. rozwój słuchu, wzroku i dotyku, by rozwijać dziecięcą kreatywność i wyobraźnię, to edukacja poprzez zabawę.

            Dzieci poznały położenie obszaru Antarktydy i Arktyki na kuli ziemskiej. Obejrzały prezentacje multimedialne dzięki, którym poznały żyjące tam zwierzęta, ludność jak i sam wygląd tych mroźnych krain. Na globusie wskazywały bieguny.

            Zapoznały się z nazwami i wyglądem zwierząt z krajów o zimnym klimacie, m.in. foki, pingwiny, niedźwiedzie polarne itp. Dowiedziały się w jaki sposób zwierzęta potrafią przystosować się do trudnych warunków bytowania. Jak w trudnych warunkach klimatycznych radzą  sobie ludzie –Eskimosi oraz kto mieszka na biegunie południowym.

            Zajęcia bardzo zaciekawiły przedszkolaków. Słuchali bardzo uważnie i co najważniejsze podjęli próby samodzielnej prezentacji. Co możemy zauważyć na dołączonych prezentacjach.