1 września w naszej szkole odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026. Po wakacyjnej przerwie uczniowie, nauczyciele i rodzice zgromadzili się, by wspólnie rozpocząć nowy rok nauki. Pani Dyrektor powitała wszystkich serdecznie, życząc uczniom wielu sukcesów, wytrwałości w zdobywaniu wiedzy oraz owocnego i spokojnego roku szkolnego.Z tej okazji dzieci przygotowały krótki program artystyczny pod kierunkiem Pani Małgosi i Pani Kasi, który wprowadził wszystkich w wyjątkowy, uroczysty nastrój. Podczas wydarzenia uczczono również 86. rocznicę wybuchu II wojny światowej - wspomnieniem i chwilą zadumy oddano hołd wszystkim, którzy oddali życie za wolność naszej Ojczyzny.
Aktualności
Rozpoczęcie roku szkolnego.
Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów w Gminie Sułoszowa”
Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów w Gminie Sułoszowa” realizowany jest przez Gminę Sułoszowa w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, działanie 6.37 Wsparcie kształcenia ogólnego – IIT OPK, Typ A: Edukacja włączająca.
Cel główny projektu to stworzenie inkluzyjnego i nowoczesnego środowiska edukacyjnego poprzez:
-
organizację zajęć dodatkowych dla uczniów: warsztatowych, wyrównawczych, tematycznych (matematyka, przyroda, języki obce, informatyka, doradztwo zawodowe, teatr, koło szachowe, mnemotechniki),
-
prowadzenie zajęć terapeutycznych: logopedycznych, terapii pedagogicznej, dostosowanych do potrzeb uczniów ze sprzężoną niepełnosprawnością,
-
organizację wyjazdów edukacyjnych i zajęć w terenie,
-
doposażenie szkół w nowoczesne pracownie (informatyczne, logopedyczne, przyrodnicze, matematyczne) oraz sprzęt multimedialny.
Grupa docelowa: uczniowie i nauczyciele z czterech placówek oświatowych w Gminie Sułoszowa:
-
Szkoła Podstawowa nr 1 w Sułoszowej
-
Szkoła Podstawowa nr 2 w Sułoszowej
-
Zespół Szkolno‑Przedszkolny w Wielmoży
-
Zespół Placówek Oświatowych w Woli Kalinowskiej
Główne zadania projektu
-
Organizację różnorodnych zajęć dodatkowych dla uczniów, obejmujących m.in.: warsztaty rozwijające, zajęcia wyrównawcze, zajęcia tematyczne (matematyka, przyroda, logika, języki obce, informatyka), doradztwo zawodowe, teatr, koło szachowe, mnemotechniki, zajęcia logopedyczne, terapię pedagogiczną oraz specjalnie przygotowane zajęcia dla uczniów ze sprzężoną niepełnosprawnością
-
Organizację wyjazdów edukacyjnych i zajęć terenowych, co pomaga wzmacniać motywację i stymulować naukę poprzez doświadczenie
-
Doskonalenie kadr nauczycielskich poprzez szkolenia i studia podyplomowe, co wspiera rozwój kompetencji pedagogicznych i metodycznych
-
Doposażenie szkół:
-
wyposażenie placówek w pracownie komputerowe, matematyczno-przyrodnicze, logopedyczne i terapeutyczne,
-
zakup monitorów multimedialnych i narzędzi TIK wspierających proces nauczania
-
Rezultat projektu:
-
Dzięki realizacji projektu przewiduje się osiągnięcie następujących rezultatów:
-
-
Utworzenie jednej międzyszkolnej pracowni komputerowej do robotyki, co zwiększy dostęp do nowoczesnych metod nauczania i zainteresuje uczniów technologią suloszowa.pl.
-
Doposażenie wszystkich zaangażowanych placówek — w liczne pracownie specjalistyczne (informatyczne, matematyczno-przyrodnicze, logopedyczne, terapeutyczne) oraz multimedialne — co z kolei poprawi jakość edukacji, umożliwia indywidualizację nauki i zwiększa atrakcyjność zajęć
Oczekiwane rezultaty projektu
Realizacja projektu przebiega zgodnie z zasadami równości szans, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady zrównoważonego rozwoju
--
-
Projekt „Dwujęzyczny Maluch w Gminie Sułoszowa"
Gmina Sułoszowa realizuje projekt pn. „Dwujęzyczny Maluch w Gminie Sułoszowa" w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ C. Dwujęzyczny maluch.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest wprowadzenie dwujęzyczności w 4 placówkach gdzie znajdują się oddziały przedszkolne. Wsparciem objętych zostanie ponad 140 dzieci i 16 nauczycieli , w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i orzeczeniami o niepełnosprawności. Projekt ma na celu podniesienie kompetencji językowych dzieci poprzez wdrażanie metod dwujęzycznego nauczania, w tym immersji językowej oraz rozwijanie ich umiejętności komunikacyjnych w języku polskim i angielskim.
Główne zadania:
1.Wprowadzenie modelu nauczania dwujęzycznego (angielski–polski)
– przygotowanie i wdrożenie programu nauczania, zakładającego integrację języka angielskiego w codziennych aktywnościach przedszkolnych (poprzez zabawę, pomoce audiowizualne, aktywności zespołowe)
2.Dostosowanie placówek i wyposażenie dydaktyczne
– zakup niezbędnych materiałów, pomocy dydaktycznych i licencji edukacyjnych wspierających nauczanie dwujęzyczne, dostęp do platformy internetowej wspogającej naukę języka angielskiego.
3.Doskonalenie kadry pedagogicznej
– szkolenia metodyczne i merytoryczne dla nauczycieli mające na celu rozwój kompetencji potrzebnych do prowadzenia zajęć dwujęzycznych
4.Wsparcie organizacyjne i metodyczne
– zapewnienie wsparcia dla kadry w zakresie wdrażania programu dwujęzycznego, obejmujące pomoc organizacyjną i merytoryczną
Główne rezultaty projektu:
- Wdrożenie programu wychowania dwujęzycznego w oddziałach przedszkolnych objętych projektem, umożliwiającego dzieciom codzienny kontakt z językiem angielskim w naturalnych sytuacjach edukacyjnych i zabawowych.
- Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej poprzez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i materiałów wspierających nauczanie dwujęzyczne.
- Zwiększenie kompetencji językowych i metodycznych kadry pedagogicznej dzięki szkoleniom i wsparciu metodycznemu, co przełoży się na trwałą poprawę jakości pracy przedszkoli.
- Wyposażenie placówek w innowacyjne pomoce dydaktyczne i licencje edukacyjne wspierające proces wychowania do dwujęzyczności.
- Zwiększenie motywacji i zaangażowania dzieci w proces uczenia się języków obcych poprzez atrakcyjne, zintegrowane z zabawą metody pracy.
- Stworzenie modelu organizacyjnego i metodycznego do prowadzenia zajęć dwujęzycznych, możliwego do wdrożenia w kolejnych placówkach.
Całkowita wartość projektu: 691 500 zł
Finansowanie UE: 622 350 zł zł
Data rozpoczęcia realizacji projektu: 01.07.2025r.
Data zakończenia realizacji projektu: 30.06.2028r.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Rozpoczęcie Roku Szkolnego.
Zebranie organizacyjne
Szanowni Państwo
Zapraszamy rodziców dzieci uczęszczających i nowo przyjętych na pierwsze zebranie przed rozpoczęciem nowego roku w oddziale przedszkolnym. Informacja dotyczy rodziców dzieci 3,4,5 i 6 letnich. Zebranie odbędzie się 28 sierpnia 2025r. o godzinie 17:00 w naszej szkole.
Zakończenie roku szkolnego
W piątek, 27 czerwca, w naszej szkole odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego 2024/2025. Był to dzień pełen wzruszeń, radości, ale i pożegnań – szczególnie dla uczniów klas ósmych, którzy opuszczają mury naszej szkoły, by rozpocząć nowy etap edukacji.
Uroczystość rozpoczęła się od odśpiewania hymnu państwowego. Następnie przyszedł czas na chwilę uśmiechu – szkolne koło teatralne zaprezentowało humorystyczne przedstawienie, które spotkało się z entuzjastycznym przyjęciem. W zabawny sposób uczniowie przedstawili szkolną codzienność widzianą z przymrużeniem oka.
Po występie teatralnym nadszedł moment pełen wzruszeń – pożegnanie uczniów klas ósmych. Ósmoklasiści wygłosili krótkie przemówienie, dziękując nauczycielom i kolegom za wspólnie spędzone lata.
Kolejnym punktem uroczystości była przemowa Pani Dyrektor, która podsumowała mijający rok szkolny, dziękując uczniom, nauczycielom i rodzicom za wspólny trud.
Następnie wręczone zostały świadectwa z wyróżnieniem oraz nagrody dla najbardziej zaangażowanych uczniów.Pani Dyrektor przypomniała również o zasadach bezpieczeństwa podczas wakacji, zachęcając wszystkich do odpoczynku, ale także do rozwagi i odpowiedzialności.
Na zakończenie uroczystości odśpiewano hymn szkoły, co stanowiło symboliczne zamknięcie roku szkolnego.
Szkoła na chwilę ucichła – ale już dziś wiemy, że po wakacjach znów wypełni się śmiechem i rozmowami.
27
Dzień Bez Plecaka
W ostatnim tygodniu przed wakacjami w naszej szkole odbył się Dzień Bez Plecaka. Tego dnia uczniowie zostawili swoje plecaki w domu i przynieśli przybory szkolne w najbardziej kreatywnych "zamiennikach", jakie tylko można sobie wyobrazić.
Dzień Bez Plecaka był nie tylko zabawą, ale też symbolicznym pożegnaniem z codzienną rutyną i zapowiedzią nadchodzących wakacji.
Kosmiczne wrażenia
Dziś, w środę 25 czerwca 2025r., przyłączyliśmy się do historycznego wydarzenia: oglądaliśmy razem transmisję ze startu polskiego astronauty w kosmiczną misję. Rozmawialiśmy przy okazji o zadaniach, jakie załoga będzie w czasie tej misji badawczej realizować oraz o tym, co zwykłym ludziom dają takie kosmiczne podróże, jak wpływają na codzienne życie każdego z nas. Pan Sławosz Uznański-Wiśniewski, drugi Polak w kosmosie, realizuje swoje plany, spełnia marzenia. Przypomnieliśmy, że droga do spełniania marzeń zaczyna się w szkole.
O bezpiecznych wakacjach
Co się dzieje w szkole w te ostatnie dni czerwca? Podsumowujemy roczną pracę z nauczycielami i wychowawcami. Przygotowujemy się do pożegnania ze szkołą: porządkujemy klasy i podręczniki, trenujemy przed piątkową uroczystością, rozmawiamy o wakacyjnych planach, ... I rozmawiamy jeszcze o bezpiecznych wakacjach. To ważne, bo bezpieczeństwo w te letnie dni zależy też od każdego z nas. A dziś, w środę, w szkole pojawił się miły gość: nasz Dzielnicowy. On też zachęcał do dbania o bezpieczeństwo i unikania ryzykownych zachowań. Życzył też całej społeczności udanego, bezpiecznego wypoczynku. Odliczamy czas do wakacji.
Festyn Rodzinny w naszej szkole
17 czerwca w naszej szkole panowała wyjątkowa, radosna atmosfera. Tego dnia dzieci z przedszkola i klas 1–3 zaprosiły swoich najbliższych na występ z okazji Dnia Rodziny. Mali artyści z wielkim zaangażowaniem i dumą zaprezentowali przygotowane piosenki, wiersze i tańce – było pięknie, wzruszająco i bardzo rodzinnie.
Po występach nadszedł czas na wspólne świętowanie podczas Festynu Rodzinnego. Na dzieci czekały liczne atrakcje: dmuchańce, malowanie twarzy, tatuaże, wata cukrowa oraz wiele zabaw i konkurencji na świeżym powietrzu. Uśmiechy nie schodziły z twarzy najmłodszych ale również ich rodziców!
Serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom za obecność, pomoc i wsparcie – bez Was ten dzień nie byłby tak wyjątkowy!
51
Zakończenie Akcji Edukacyjnej "Dzieci Uczą Rodziców"
Z dumą i radością informujemy, że przedszkolaki z naszej szkoły zakończyły wyjątkowy projekt edukacyjny pod przewodnictwem Pani Jadzi.
Od września nasi najmłodsi uczniowie z ogromnym zaangażowaniem uczestniczyli w cyklu dziewięciu tematycznych spotkań, podczas których poznawali historię, uczyli się wartości i dbali o otaczający świat.
To był rok pełen wartościowych doświadczeń i pięknych emocji. Przedszkolaki udowodniły, że nauka przez zabawę może być inspirująca i głęboko poruszająca.
Dziękujemy wychowawczyni za pasję i serce włożone w każdy temat – a dzieciom za radość, ciekawość i wspaniałą współpracę!
8
Wycieczka do Krakowa
W poniedziałek 9 czerwca uczniowie klas I-VII udali się na wycieczkę do Krakowa.
Pierwszym punktem były zabawy ruchowe w Parku Trampolin GoJump. Dzieci pod opieką trenerów bawiły się na ogromnej przestrzeni pełnej trampolin. Wyjątkowe przeszkody, gigantyczne zjeżdżalnie i tunele, zachwycały każdego – od najmłodszych po starsze dzieciaki. Było to miejsce, gdzie liczy się eksploracja, śmiech i pokonywanie kolejnych wyzwań. Różnorodne strefy, dostosowane do każdej grupy wiekowej zapewniły nieskończone możliwości zabawy w ruchu.6Aby nabrać energii po wyczerpującej zabawie wszyscy posilili się. Kolejnym punktem naszej wycieczki był Ogród Doświadczeń w którym znajdują się oryginalne, duże urządzenia, których zadaniem jest pobudzać do myślenia i uczyć, ale również bawić tak, by przyswajanie wiedzy stało się przyjemnością, niezależnie od wieku. Wielką popularnością cieszył się jedyny w Polsce rower jeżdżący po linie. Poprzez zabawę i samodzielne wykonywanie eksperymentów każdy mógł wzbogacić swoją wiedzę o otaczającym nas świecie. Zwiedzanie Ogrodu polegało na samodzielnym doświadczaniu sensorycznym – zwiedzający mogą dotykać instalacji stanowiących eksponaty, mają okazję różnymi zmysłami doświadczać na sobie zjawisk fizycznych i przyrodniczych.
Wizyta w tym ogrodzie otwarła drzwi do innego świata, pełnego interaktywnych eksperymentów, w którym nauka jest jak przygoda, a każdy krok to podróż w głąb niezwykłych zjawisk.
Wszyscy pełni wrażeń i nowych doświadczeń wróciliśmy do szkoły.
2
19 Rajd Neandertala – 5 czerwca 2025 r.
Młodzieżowy rajd dla uczniów klas VII-VIII szkół podstawowych z gmin wokół terenu Ojcowskiego Parku Narodowego z konkursem przyrodniczo-historycznym.
Jak co roku i naszych uczniów nie mogło zabraknąć wśród uczestników rajdu. Uczniowie przeszli trasę ze Smardzowic do Ojcowa, mając po drodze cztery punkty kontrolne, na których odpowiadali na pytania z przyrody i historii OPN oraz rozpoznawali rodzime gatunki drzew, krzewów i zwierząt występujących na terenie parku. W rywalizacji zajęli 3 miejsce.
Serdecznie gratulujemy sukcesu.
Dzień Szalonej Fryzury
Dnia 2 czerwca, z inicjatywy Samorządu Uczniowskiego, zorganizowany został w naszej szkole Dzień Szalonej Fryzury.
Uczniowie w tym dniu mogli zaszaleć z wyglądem, eksperymentować z kolorami, kształtami czy dodatkami do włosów. Nie obowiązywały żadne normy – im bardziej szalona, tym lepsza fryzura! Akcja ta wprowadziła do szkoły i przedszkola atmosferę luzu i radości.
Gratulacje dla wszystkich uczniów i przedszkolaków którzy tego dnia zaszaleli z fryzurami!!!
Dziękujemy
Samorząd Uczniowski
11
Dzień Dziecka - Dniem Sportu.
To już tradycja, że Dzień Dziecka spędzamy na sportowo. Choć pogoda w tym roku niezbyt dopisała to dzień można zaliczyć do udanych. Uczniowie najpierw wzięli udział w szkoleniu z zakresu I pomocy przedmedycznej, które poprowadził pan Arkadiusz Przywara (za co jeszcze raz serdecznie dziękujemy). Następnie uczniowie zmierzyli się w licznych indywidualnych konkurencjach sportowych. Rozwiązali test z wiedzy o sporcie i zdrowiu. A na koniec, gdy pogoda się poprawiła wraz z nauczycielami rozegrali mecze: piłki nożnej (chłopcy) i siatkówki (dziewczęta).
Poniżej relacja.11
„Pokój to skarb – 80 lat po II wojnie światowej” – moduł projektu „Dzieci uczą rodziców”
W ostatnim czasie w ramach projektu „Dzieci uczą rodziców” wzięliśmy udział w module „Pokój to skarb – 80 lat po II wojnie światowej”. Dzieci z zaciekawieniem obejrzały prezentację multimedialną, a Pani Jadwiga w przystępny sposób opowiedziała o znaczeniu pokoju i historii zakończenia II wojny światowej. Przedszkolaki aktywnie uczestniczyły w zajęciach, wykonując tematyczne zadania związane z lekcją.
Projekt zbliża się już do końca, a jego podsumowanie oraz więcej szczegółów przekażemy po zakończeniu działań, już w czerwcu.
Konkurs fotograficzno-poetycki.
Dziś w szkole w Sąspowie odbyło się uroczyste podsumowanie diecezjalnego konkursu fotograficzno-poetyckiego,,Szlakiem Kościołów Jubileuszowych Diecezji Sosnowieckiej" ,, zorganizowanego z okazji Roku Jubileuszowego 2025. Nasza uczennica klasy 6 Zuzanna Mosurek zdobyła 2 miejsce w kategorii POEZJA (klasy IV–VIII).
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Nasze przedszkole uczestnikiem projektu "Małopolska ścieżka rozwoju nauczycieli wychowania przedszkolnego"
Z radością informujemy, że nasze przedszkole wzięło udział w projekcie „Małopolska ścieżka rozwoju nauczycieli wychowania przedszkolnego”.
Celem projektu było podniesienie kompetencji nauczycieli wychowania przedszkolnego w trzech kluczowych obszarach:
- wykorzystania technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK),
- stosowania aktywnych metod nauczania,
- rozwijania refleksyjnej praktyki zawodowej.
Nowe umiejętności zdobyte przez nauczycieli zostaną wykorzystane w codziennej pracy z dziećmi, wspierając je w bezpiecznym i świadomym wchodzeniu w cyfrowy świat.
W ramach grantu zostały zakupione cyfrowe materiały dydaktyczne, które będą służyć zarówno dzieciom w wieku przedszkolnym, jak i nauczycielom w planowaniu i realizacji nowoczesnych, angażujących zajęć edukacyjnych. Dzięki temu możliwe będzie jeszcze skuteczniejsze wspieranie rozwoju dzieci, rozbudzanie ich ciekawości oraz kształtowanie kompetencji przyszłości.
Postępowanie uzupełniające
Wola Kalinowska, 9 maja 2025 r.
Lista kandydatów zakwalifikowanych do oddziału przedszkolnego przy Szkole Podstawowej im. Wł. Szafera w Woli Kalinowskiej na rok szkolny 2025/2026 w postepowaniu uzupełniającym.
- Stanisław Kalemba
Wycieczka do Olkusza
We wtorek 6 maja klasy I-VI wraz z pięcio i sześciolatkami udali się na wycieczkę do Olkusza. Młodsze dzieci w ciekawy sposób zapoznały się z kulturą Afryki uczestnicząc w warsztatach "Piaski Pustyni" w Muzeum Afrykanistycznym. Kolejnym punktem wycieczki było przedstawienie "Feliks mądra mrówka" w Miejskim Domu Kultury.
1W tym samym czasie klasy starsze uczestniczyły w warsztatach "Legendy Olkusza" które wprowadzały uczniów w niezwykły świat legend dotyczących srebrnego miasta. Pomagały w tym zagadki, gra miejska na olkuskim rynku oraz elementy inscenizacji. Po ciekawych warsztatach udaliśmy się do Miejskiego Domu Kultury na przedstawienie "Szatan z siódmej klasy"
2Młodze dzieci zwiedzały ekspozycję w Podziemnym Olkuszu. Na koniec warsztatów obydwie grupy malowały gipsowe odlewy gwarków.
Wszyscy pełni wrażeń wrócili do szkoły.
Archiwum Aktualności
- Wrzesień 2025
- Sierpień 2025
- Czerwiec 2025
- Maj 2025
- Kwiecień 2025
- Marzec 2025
- Luty 2025
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Lipiec 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Wszystkie