Pasowanie na przedszkolaka to wyjątkowa uroczystość, która w naszym przedszkolu odbyła się 14 października. Od samego rana trwały przygotowania, a w sali gimnastycznej gromadzili się zaproszeni goście. Uroczystość rozpoczęła się występem przedszkolaków, które zaprezentowały swoje umiejętności wokalne, recytatorskie i taneczne na szerszym forum. Dla najmłodszych dzieci był to pierwszy, bardzo ważny występ. Po części artystycznej nastąpił akt uroczystego pasowania, czyli dotknięcie ramienia każdego przedszkolaka ogromną kredką przez Panią Dyrektor Magdalenę Szlachtę. Na pamiątkę tak ważnego wydarzenia wychowawczyni Pani Jadwiga Salawa wręczyła każdemu dziecku mały upominek oraz dyplom. Dla przedszkolaków było to wielkie przeżycie, a dla rodziców powód do dumy i zadowolenia ze swoich pociech.
Wybory do Samorządu Uczniowskiego.
Dnia 9 października 2024 roku w Szkole im. Władysława Szafera w Woli Kalinowskiej odbyły się wybory do Samorządu Uczniowskiego. W głosowaniu wzięli udział uczniowie szkoły, którzy wybrali swoich przedstawicieli na rok szkolny 2024/2025. Nowy skład Samorządu Uczniowskiego będzie reprezentowany przez:
- Amelia Salawa- Przewodnicząca
- Magdalena Katarzyńska - Zastępca Przewodniczącego
- Emilia Dratwa - Skarbnik
- Adam Baran - Sekretarz
Nowo wybranym członkom samorządu życzymy owocnej pracy na rzecz społeczności szkolnej!
Europejski Dzień Sportu Szkolnego.
Już 27 września nasza szkoła i przedszkole po raz kolejny dołączy do obchodów Europejskiego Dnia Sportu Szkolnego (European School Sport Day - ESSD)!
Celem ESSD jest zachęcenie dzieci do aktywności fizycznej, a tegorocznym tematem przewodnim jest „edukacja w ruchu". W związku z tym, w ostatni piątek września w naszej szkole będą królowały lekcje w ruchu.
#ESSD2024 #BeActive #ESSDPoland #ESSDPoland2024 #RuchowyPlanLekcji @EuropejskiDzienSportuSzkolnego @fundusz.pfron @essdeurope
Narodowe Czytanie
6 września po raz kolejny społeczność szkolna wzięła udział w Narodowym Czytaniu „Kordiana” Juliusza Słowackiego. O kolejnej odsłonie akcji wszyscy dowiedzieli się od Dyrektora Szkoły podczas uroczystego rozpoczęcia nowego roku szkolnego. Od poniedziałku rozpoczęły się klasowe przygotowania.
Uczniowie z wychowawcami przygotowali projekt „Ja – patriota”, więc w piątek mieliśmy okazję oglądać piękne występy uczniów – przedstawili wiersze i piosenki.
Magdalena i Rozalia z 8 klasy przygotowały pełną ciekawych informacji prezentację na temat życia Juliusza Słowackiego, którą wszyscy z zaciekawieniem obejrzeli. Następnie uczniowie, nauczyciele, rodzice odczytali fragmenty „Kordiana”. Na zakończenie, wzorem Janka z opowieści Grzegorza – bohatera „Kordiana” – uczniowie sprawdzili się w sztuce krawieckiej – musieli wykonać kołnierz a’la Słowacki. Wszystkie doskonale się udały.
W trakcie tej akcji uczniowie naszej szkoły wykorzystywali aparat i nagłośnienie, które otrzymaliśmy z Programu ,,Laboratoria Przyszłości".
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie
#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci
19
Apel
17 września, jak co roku, uczniowie starszych klas pracujący w kole artystycznym przygotowali apel z okazji 85 rocznicy agresji ZSRS na Polskę. Przedstawili zdradzieckie działania komunistycznej władzy sąsiedniego państwa i losy Polaków żyjących pod radziecką okupacją z perspektywy siedmioletniego chłopca, który został wywieziony do Kazachstanu z matką i niewiele starszym rodzeństwem. Takie przedstawienie wydarzeń z 1939, 1940 roku przemówiło do pozostałych uczniów, którzy słuchali z zainteresowaniem. Niektórzy szczerze przyznali, że historia siedmiolatka mocno ich wzruszyła.
Inauguracja Nowego Roku Szkolnego.
2 września podczas inauguracji roku szkolnego, Pani Dyrektor Magdalena Szlachta oficjalnie powitała wszystkich uczniów, rodziców oraz grono pedagogiczne, a w szczególności tych, którzy po raz pierwszy przekroczyli mury szkolne i przedszkolne. Wszystkim życzyła wielu sukcesów, wytrwałości w realizacji celów oraz powodzenia w zdobywaniu wiedzy i nowych umiejętności. Uroczystość poprzedził występ artystyczny uczniów klas młodszych. Po uroczystym rozpoczęciu uczniowie wraz z wychowawcami udali się do swoich klas. Wszystkim uczniom naszej szkoły życzymy, aby jak najpełniej skorzystali z okazji do rozwoju zainteresowań, zdobywania wiedzy i wzbogacania własnej osobowości. Powodzenia!
W trakcie tej uroczystości uczniowie naszej szkoły wykorzystywali aparat i nagłośnienie, które otrzymaliśmy z Programu ,,Laboratoria Przyszłości".
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie
#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci
Rozpoczęcie Nowego Roku Szkolnego
Zapraszamy na uroczyste rozpoczęcie Nowego Roku Szkolnego 2024/2025, dnia 2 września o godz.10.00 na sali gimnastycznej.
„JUŻ SKOŃCZONA NASZA PRACA, DZIŚ ŚWIADECTWA DOSTANIEMY …” SPOTKANIE POMIĘDZY HYMNAMI
To był ten dzień. Odbyło się nasze pożegnanie ze szkołą po kolejnym roku wspólnej pracy. Dla sporej gromadki społeczności szkolnej: uczniów, nauczycieli, pracowników i rodziców rok szkolny 2023/2024 przeszedł właśnie do historii. Spotkanie, według szkolnej tradycji, odbyła się pomiędzy hymnami: państwowym i szkolnym. „Już skończona nasza praca, dziś świadectwa dostaniemy …” popłynęło ze szkolnej sceny. Uroczysty program przygotowali, pod opieką Pań H. Dratwy i S. Klich, uczniowie z zespołu klasowego IV-V. Dołączyły też wokalnie duet żeński: Madzia K. i Madzia N. (VII) oraz męskie trio: Szymon, Igor i Paweł (VI, VII, VI). Atrakcją dodatkową były pokazy taneczne dwóch dziewczęcych grup (I-II, oraz IV-VII).
A potem już słowa od Pani Dyrektor: podsumowania, podziękowania, … i oczywiście nagrody dla wyróżniających się uczniów (zgodnie z przepisami prawa, a także ceremoniałem szkolnym: świadectwa oraz nagrody książkowe ufundowane przez Radę Rodziców). Było też szczególne podsumowanie I etapu edukacyjnego uczniów klasy III. Wszyscy otrzymali gratulacje, bo dobrnięcie do końca pracowitego roku jest dla każdego osobistym sukcesem. Gratulujemy: uczniom wykonanej rocznej pracy, rodzicom – dzieci które postawiły kolejne kroki na swojej edukacyjnej drodze, nauczycielom wykonanej pracy oraz osiągnięć edukacyjno-wychowawczych.
Po tych emocjach uczestniczyliśmy jeszcze we wzruszającej chwili pożegnania przechodzącej na zasłużoną emeryturę wieloletniej nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej oraz muzyki i plastyki.
Od września po czerwiec było pracowicie. Bywało też zabawnie, radośnie, ciekawie. Bywało niecodziennie i nietypowo. Tak właśnie przeplatają się szkolne dni. Wszyscy zasłużyli na odpoczynek i odczuć mogą satysfakcję, bo zestaw umiejętności, doświadczeń, odczuć i emocji wzbogacił osobisty bagaż każdego, młodszego i starszego, już na stałe. Historia świata i postęp składają się z chwil, takich właśnie osobistych, i z nich się snują. Zamknęliśmy kolejny, nasz mały lokalny i osobisty, rozdział w historii świata. Przed nami bezpieczne wakacje, a po nich – znów wspólne szkolne chwile. Do zobaczenia.
W trakcie tej uroczystości uczniowie naszej szkoły wykorzystywali aparat i nagłośnienie, które otrzymaliśmy z Programu ,,Laboratoria Przyszłości".
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie
#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci
9
Spotkanie organizacyjne
Szanowni Państwo,
Serdecznie zapraszamy rodziców dzieci z oddziału przedszkolnego na spotkanie organizacyjne, które odbędzie się 29 sierpnia 2024 roku o godz. 16.30 w naszej szkole.
Zakończenie Roku Szkolnego
Dzień Rodziny.
Dzień Rodziny w naszej szkole rozpoczął się częścią artystyczną w wykonaniu przedszkolaków oraz uczniów klas I-III. Zaproszeni na uroczystość rodzice mogli obejrzeć występy swoich dzieci, które z zaangażowaniem zaprezentowały bliskim montaż słowno-muzyczny. Na scenie dzieci dały prawdziwy taneczny popis, który wywołał gromkie brawa publiczności. Były laurki, upominki, życzenia i słowa podziękowania dla rodziców, a przy tym, jak można się było spodziewać, wiele wzruszeń. Dzień Rodziny to nie tylko występy, ale też naprawdę rodzinne, wspólne spędzanie czasu. Po części artystycznej wszyscy wyszli na dwór. Na kilka godzin teren szkoły oraz boisko szkolne zamieniły się w plac zabaw. Rodzice wraz z dziećmi uczestniczyli w wielu ciekawych konkurencjach. Zabawa i nieustający ruch na świeżym powietrzu zaostrzały apetyt na kiełbaski z grilla.Nie zabrakło pysznej waty cukrowej, do której wciąż ustawiała się kolejka. Dziękujemy Państwu Miodek-Skrzypek oraz Rejowski za zorganizowanie stoiska z watą oraz przygotowanie waty dla każdego dziecka. W trakcie imprezy starsi uczniowie naszej szkoły wykorzystywali sprzęt , aparat, kamerę i nagłośnienie, które otrzymaliśmy z Programu ,,Laboratoria Przyszłości" Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy zaszczycili nas swoją obecnością oraz przyczynili się do przygotowania i uświetnienia Dnia Rodziny. Niekwestionowane podziękowania należą się wszystkim osobom zaangażowanym w tą niezwykłą inicjatywę: nauczycielom, pracownikom szkoły, rodzicom, uczniom. Wspólnie spędzony z rodzicami dzień na długo pozostanie w pamięci wszystkich obecnych.
W prezencie dla rodziców dzieci wydrukowały piękne ramki oraz serduszka na drukarce 3d, pozyskanych w ramach Programu ,,Laboratoria przyszłości"
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie
#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci
30
Wycieczka do Nielepic
17 czerwca przedszkolaki oraz uczniowie klas 1-2 uczestniczyli w wycieczce do stadniny koni w Nielepicach. Dzieci uczestniczyły w zajęciach: „Dzień z życia konia” – podczas zajęć zapoznały się z "dzień z życia konia" poznając jego zwyczaje takie jak jedzenie, picie, spanie i zabawy. Nauczyły się rozpoznawać zachowania oraz dowiedziały się jak zadbać o tak duże zwierzę , równocześnie zachowując zasady bezpieczeństwa. W ramach warsztatów dzieci uczestniczyły w zajęciach praktycznych z końmi w formie nauki prowadzenia w ręku i przejażdżki. Drugie zajęcia to „Od ziarenka do bochenka” – warsztaty pieczenia chleba, na których dzieci uczyły się w jaki sposób i z wykorzystaniem jakich narzędzi przygotowywano chleb w przeszłości. Zajęcia zakończyliśmy pieczeniem podpłomyków na tradycyjnym piecu chlebowym. Radość dzieci nie miała końca.
Wycieczka do Niepołomic.
W dniu 6.06.2024r. odbyła się wycieczka do: Młodzieżowego Obserwatorium Astronomicznego im. Kazimierza Kordylewskiego w Niepołomicach. Tam uczestniczyliśmy w lekcji astronomicznej na temat naszego układu słonecznego. W Zamku Królewskim w Niepołomicach uczestniczyliśmy w warsztatach heraldycznych zakończonych tworzeniem własnego herbu. W Muzeum Fonografii poznaliśmy historię przekazu dźwięku i obrazu na odległość. Każdy eksponat mogliśmy dotykać i poznać zasadę działania. Uczestniczyli uczniowie z kl. 3 - 7. Wróciliśmy bogaci w nową wiedzę z różnych dziedzin.
19
Pasowanie na czytelnika.
W naszej szkole pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników biblioteki na stałe wpisało się do kalendarza uroczystości szkolnych. Zazwyczaj odbywa się to w II semestrze, kiedy uczniowie znają już cały alfabet.
Uczniowie klasy starszych przygotowali ciekawą inscenizację, która była wprowadzeniem do części zasadniczej, czyli Pasowania pierwszaków na Czytelnika. Uczniowie klasy pierwszej nie byli tylko biernymi widzami, ale poprzez zadawanie im pytań przez prowadzących, mogli aktywnie uczestniczyć w przedstawieniu. Bardzo chętnie odpowiadali na pytania np. związane z bohaterami bajek czy z poszanowaniem książki. Pierwszaki nie kryli radości otrzymując pamiątkowe dyplomy, zakładki, i Wyprawki Czytelnicze ,,Mała książka-wielki człowiek". Uroczystość ta była też okazją do wręczenia nagród za konkurs recytatorski i plastyczny.8m
Wycieczka do Wrocławia.
Wycieczka do Wrocławia wywarła silny wpływ na jej uczestników o czym świadczą ich sprawozdania. Przedstawiamy dwa, by pokazać, które punkty programu jednakowo zainteresowały uczniów i na co zwrócili indywidualnie szczególną uwagę.
.Sprawozdania z wycieczki do Wrocławia
Dnia 16 maja uczniowie klas 1-7 wybrali się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. W wycieczce wzięło udział 40 uczniów oraz wychowawcy i nauczyciele. Zbiórka miała miejsce o godzinie 7:00 pod szkołą. O godzinie 7:10 wyjechaliśmy w stronę Wrocławia. Zajechaliśmy na miejsce około godziny 12:00. Miasto to przywitało nas piękną, słoneczną pogodą.
Dzień 1
Po dotarciu do Wrocławia jako pierwsze odwiedziliśmy Kolejkowo, które znajdowało się w Sky Tower. Makieta kolejkowa, którą tam zobaczyliśmy bardzo nas zaskoczyła swoją realistycznością i szczegółami dokładnie dopracowanym. Około godziny 14:00 przyjechaliśmy do wrocławskiego Zoo, w którym było mnóstwo wspaniałych zwierząt. Największy zachwyt wzbudził przeszklony tunel, w którym mogliśmy podziwiać zwierzęta morskie pływające nad nami oraz rośliny z mórz i oceanów. Zaś w Afrykarium mieliśmy okazję podziwiać nietuzinkowe zwierzęta żyjące w Afryce. Idąc „Pergolą” wrocławską przeszliśmy do Hali Stulecia, którą podziwialiśmy z zewnątrz. Po wyczerpującym dniu o godzinie 19 przybyliśmy do hotelu „Slepp” na kolację i zasłużony odpoczynek.
Dzień 2
Dzień drugi zaczęliśmy od zwiedzania Starego Miasta. Przewodnicy pokazali nam Rynek, a na nim ciekawy Ratusz, przypominający domek z piernika. Jedną z atrakcji tego dnia było szukanie wrocławskich krasnali. Pomnik „Ku czci zwierząt” na ulicy Stare Jatki - to kolejny punkt w naszej wycieczce. Umieszczone tam figury zwierząt były naturalnych rozmiarów i były wykonane z brązu. Idąc dalej ulicą, można było zauważyć wielu młodych ludzi, zapewne to studenci, gdyż właśnie mijaliśmy Uniwersytet Wrocławski. Za nim Ossolineum, czyli Zakład Narodowy im. Ossolińskich. To jeden z najważniejszych i najstarszych ośrodków kultury polskiej. Zwiedziliśmy również Archikatedrę św. Jana Chrzciciela, czyli rzymskokatolicki gotycki kościół parafialny. O godzinie 12:30 weszliśmy podziwiać Panoramę Racławicką. W głównej sali znajduje się słynny relikt - to niezwykłe dzieło, które zostało stworzone przez zespół malarzy pod kierunkiem Jana Styki i Wojciecha Kossaka. Obraz zajmuje całą powierzchnię ścian, a przed nim leżą przedmioty idealnie wkomponowane w ten przepiękny obraz. Stojąc na środku, ma się wrażenie, że jest się uczestnikiem zwycięskiej bitwy czasów Powstania Kościuszkowskiego. Kolejno przejechaliśmy do Hydropolis, czyli centrum wiedzy o wodzie. W każdej sali były tablice z informacjami dotyczącymi wody oraz jej wykorzystania. Dzięki tej interaktywnej wystawie mogliśmy połączyć edukacjęz zabawą. Zwiedzanie tego pięknego miasta zakończyliśmy około godziny 15:30 i udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Na miejsce dojechaliśmy na godzinę 20:30.
To piękne i malownicze miasto na długo zapadnie nam w pamięć. Bardzo chętnie znów tam kiedyś wrócimy. Dziękujemy nauczycielom za organizację tak wspaniałej wycieczki, która wszystkim się podobała. Za opiekę i za wspaniale spędzony wspólnie czas, który nas wszystkich zbliżył do siebie.
Amelia kl.V
16 maja cała nasza szkoła wyjechała na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. Naszym celem było zwiedzanie Starego Miasta oraz poznanie wielu innych atrakcji, którymi były: Kolejkowo, Zoo, Hala Stulecia oraz Hydropolis.
Wyjechaliśmy spod szkoły na Woli Kalinowskiej około godziny 7:00. W autokarze siedziałam z moją koleżanką ze szkolnej ławki, z którą też miałam być w pokoju. Przez całą drogę rozmawiałyśmy i rozmyślałyśmy jak będzie wyglądał nasz pokój w hotelu SLEEP i cały wyjazd. Po godzinie 11:30 minęliśmy znak z napisem WROCŁAW, z radości serce zaczęło nam mocniej bić. Po dotarciu na miejsce naszą pierwszą atrakcją tego dnia było Kolejkowo. Około godziny 12:00, zobaczyliśmy tam całą makietę Wrocławia oraz jej okolic. Bardzo dużo budynków, ludzi oraz krasnali, które następnego dnia mieliśmy w planach szukać. Widzieliśmy tam również sposób przedstawienia różnych pór roku, na przykład lato
i zima. Około godziny 14:00 przejechaliśmy pod Halę Stulecia, a następnie doszliśmy do ZOO, w który widzieliśmy różne zwierzęta na przykład słonie, żyrafy, kapibary, foki oraz wiele więcej. Po pewnym czasie doszliśmy do Afrykarium, w którym widzieliśmy bardzo dużo ryb oraz przechodziliśmy przez szklaną tubę, w której naokoło nas było dużo różnorodnych gatunków ryb i rekinów. Tam robiliśmy dużo zdjęć by móc pokazać je bliskim i mieć jakąś pamiątkę po wyjeździe. Po wyjściu z Afrykarium przeszliśmy „Pergolą” wrocławską – tam było bardzo dużo krzewów i kwiatów, które też pięknie wyglądały. Po zaplanowanym zwiedzaniu w tym pierwszym dniu udaliśmy się do hotelu, by się zakwaterować i zjeść dobrą obiadokolację. Po kolacji każdy poszedł do swojego pokoju, aby odpocząć, ale ciekawość była silniejsza, by zobaczyć jaki kto ma pokój, więc zaczęliśmy się odwiedzać. Po zwiedzaniu poszliśmy na szybką kąpiel i do spania, bo następnego dnia czekał nas ciąg dalszy zwiedzania Wrocławia. Pobudkę mieliśmy o 7:00, potem szybkie pakowanie i o 8:00 śniadanie, a następnie wymeldowanie się z hotelu i walizki zanieśliśmy do autokaru, by wyruszyć na dalsze zwiedzanie. O godzinie 10:00 mieliśmy spotkanie z przewodnikiem, który nas oprowadzał i opowiadał dużo ciekawych rzeczy o Starym Mieście – Rynku, na którym szukaliśmy krasnali, Ratuszu, o uliczce Stare Jatki, pomnikiem „KU CZCI ZWIERZĄT RZEŹNYCH” oraz kamieniczkach Jaś i Małgosia, Uniwersytecie Wrocławskim, Ossolineum oraz Katedrze na Ostrowie Tumskim. Następną atrakcją była historyczna Panorama Racławicka oraz nowoczesne Hydropolis, w którym dowiedzieliśmy się dużo ciekawostek na temat wody i przyczyn, dla których należy ją oszczędzać i szanować. Zwiedzanie skończyliśmy około godziny 15:30 po czym udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Na miejsce dotarliśmy około 21.30.Jak dla mnie wyjazd był udany, bo mogłam spełnić swoje małe marzenie, by zobaczyć słynne wrocławskie Zoo, a zwłaszcza Afrykarium i kapibary. Ten wyjazd pozostanie w mojej pamięci na długo, a zdjęcia, które zrobiłam przez ten czas, pokażę znajomym, rodzinie i opowiem o nich ciekawe historie.
Zuzanna kl.V
69
Mały ekolog / Zwierzęta wiejskie/ Legendy / Majowa łąka
W miesiącu kwietniu realizowaliśmy w przedszkolu temat o ekologii. Celem edukacji ekologicznej było pogłębienie wiadomości na temat roślin i zwierząt żyjących na Ziemi, kształtowanie podstawowych zasad ochrony przyrody, kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego, a także podnoszenie świadomości ekologicznej dzieci. Dzieci nie tylko poznały pojęcie ekologia i zrozumiały znaczenie działań w zakresie ochrony środowiska naturalnego, ale podczas wielu działań i zabaw poznały przykłady zachowań promujących ekologiczny tryb życia, czyli: oszczędzanie wody, wyłączanie światła, czy rekreacja). Przybliżyła im to ścieżka sensoryczna wykonana z eko-odpadów. Teraz przedszkolaczki już wiedzą jak i dlaczego warto dbać o naszą wspaniałą ziemię.
Chociaż dzieci mieszkają na wsi, to z każdym rokiem mają mniejsze szanse na obcowanie ze zwierzętami hodowlanymi. Powodem takiej sytuacji jest malejąca liczba mieszkańców wsi zajmujących się rolnictwem. Przedszkolaki przypomniały sobie zwierzęta gospodarskie, co jedzą i gdzie mieszkają. Dzieci dowiedziały się ciekawych rzeczy o hodowli zwierząt, a dzięki macie sensorycznej z nasionami zbóż, łatwiej przyswoiły sobie wiedzę o nich.
Dzieci z naszego przedszkola poznawały legendy dotyczące historii Polski. Przedszkolaki najpierw wysłuchały legend, które czytała nauczycielka, m.in. legenda o „Lechu, Czechu i Rusie”, legenda o „Smoku Wawelskim”, legenda o „Warsie i Sawie” a później same chętnie opowiadały wybrane legendy. Dzięki takim zajęciom dzieci ukształtowały postawy przywiązania do ziemi ojczystej oraz kultury narodowej. Poznały legendy wybranych miast Polski. Zajęcia pozwoliły na rozwinięcie dziecięcej fantazji i wyobraźni. Czytanie legend przez nauczyciela przysłużyło się do wzrostu umiejętności koncentracji uwagi na danym tekście.
„Pięknie jest na łące, kwiaty kwitną pachnące, orkiestra koników brzęczy, a kolorów więcej niż w tęczy…” Przedszkolaki majowe dni poświęciły na poznanie majowej łąki. Wykorzystaliśmy słoneczne dni do zajęć na świeżym powietrzu, wybraliśmy się zatem na łąkę w celu szukania ciekawych roślin, obserwowaliśmy przyrodę. Dzieci z wielką uwagą słuchały odgłosów przyrody. Wielką frajdę sprawiło dzieciom tworzenie kwiatowych kompozycji w woreczkach.
16
Zlot Nietoperzy
Wzięliśmy udział w XX Zlocie Nietoperzy. Do udziału w nim zaprosił nas nasz sąsiad – Ojcowski Park Narodowy. Rajd wymaga nie tylko wytrwałości i sprawności fizycznej, ale również wiedzy o Parku, jego historii, ważnych obiektów i oczywiście znajomości unikatowych fauny i flory. Uczniowie naszej Szkoły podołali wszystkim tym wyzwaniom. Przeszli ponad 15 kilometrów, na czterech przystankach grupa piątoklasistów musiała wykazać się wiedzą teoretyczną i umiejętnością rozpoznawania roślinności. Zanim nastąpił finał skorzystaliśmy z gościnności OPN – przy ognisku z innymi uczestnikami rajdu piekliśmy kiełbaski. Najwspanialszym momentem było ogłoszenie wyników. Nasi przedstawiciele zdobyli I miejsce. Dla Szkoły duma, dla uczniów świadomość, że nauka się opłaca i przyjemność otrzymania nagród. Na koniec skorzystaliśmy z gościnności ruin zabytkowego zamku Kazimierzowskiego w Ojcowie, gdzie z nowej platformy widokowej podziwialiśmy krajobraz Ojcowskiego Parku Narodowego oraz zwiedziliśmy wieżę i basztę.
Utrudzeni, ale zadowolenie zakończyliśmy ten dzień pełen wyzwań.
6
Archiwum Aktualności