W naszej szkole odbyła się uroczysta akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości. Uczniowie klas I–III oraz dzieci z przedszkola przypomnieli wszystkim zgromadzonym ważne wydarzenia z historii Polski. Podczas występu młodzi artyści, przebrani w stroje Rycerzy i Słowianek, w piękny sposób ukazali dzieje naszej ojczyzny i drogę Polaków do wolności. Nie zabrakło wzruszających momentów – dzieci zaprezentowały taniec z biało-czerwonymi flagami, a cała szkoła z dumą zaśpiewała „Rotę”. Nasza szkoła włączyła się także w ogólnopolską akcję „Szkoła do hymnu”. Punktualnie o godzinie 11:11, podczas przedstawienia, wszyscy razem odśpiewaliśmy „Mazurek Dąbrowskiego”. To był wyjątkowy dzień, pełen wzruszeń i radości z bycia częścią wspólnoty, która z szacunkiem pielęgnuje pamięć o historii naszego kraju.
Aktualności
Akademia z okazji Święta Niepodległości
- 1
Konkurs Szkolny "BOŻONARODZENIOWA SZOPKA W MAŁYM ŚWIECIE"
REGULAMIN KONKURSU SZKOLNEGO "BOŻONARODZENIOWA SZOPKA W MAŁYM ŚWIECIE"
Lekcja kleksografii w klasie 4
W ostatnich dniach uczniowie klasy 4 podczas zajęć języka polskiego przenieśli się do niezwykłego świata „Akademii Pana Kleksa” Jana Brzechwy. Inspirując się przygodami Ambrożego Kleksa i jego uczniów, czwartoklasiści wzięli udział w wyjątkowej lekcji kleksografii. Zamiast zwykłych ćwiczeń w zeszytach, dzieci tworzyły własne kleksy z atramentu, a następnie, uruchamiając wyobraźnię, dopatrywały się w nich fantastycznych postaci. Powstały niezwykłe obrazy. – zajęcia były nie tylko świetną zabawą, ale też doskonałą okazją do rozwijania kreatywności, spostrzegawczości i umiejętności opowiadania.
Pan Kleks na pewno byłby dumny z naszych młodych artystów!
Dzień Postaci z Bajek w Przedszkolu
Dziś w przedszkolu był wyjątkowy, bajkowy dzień - świętowaliśmy Dzień Postaci z Bajek. Pani bibliotekarka czytała dzieciom znane i lubiane bajki. Przedszkolaki z zaciekawieniem słuchały i chętnie opowiadały o przygodach i wartościach w nich ukrytych w w nich. Dzieci brały udział w zabawach interaktywnych, quizach i zagadkach, które rozwijały ich wyobraźnię i dzięki , którym mogły jeszcze lepiej poznać świat bajek. Pani przygotowała też kolorowe maski przedstawiające postacie z różnych bajek- zadaniem dzieci było odgadnięcie, z jakiej historii pochodzi dana maska. Wszyscy świetnie się bawili, a przedszkole na chwilę zamieniło się w prawdziwą krainę baśni! . To był magiczny dzień pełen uśmiechu, zabawy i wspólnego odkrywania, że bajki nigdy się nie starzeją!
11
Dzień Dyni w klasach I–III
30 października w naszej szkole zrobiło się pomarańczowo i wyjątkowo radośnie! Uczniowie klas I–III świętowali Dzień Dyni, który przyniósł mnóstwo uśmiechu, zabawy i wspólnej integracji. Dzieci poznały ciekawostki o dyni – jej odmianach, wartościach odżywczych i wykorzystaniu w kuchni. Nie zabrakło także prezentacji tematycznej przygotowanej przez Jakuba Lelka, zabaw ruchowych oraz dyniowych konkurencji, które wprowadziły wszystkich w świetny nastrój. Na zakończenie na uczniów czekał pyszny poczęstunek z motywem dyni – zdrowe przekąski i wypieki przygotowane przez rodziców. To był dzień pełen kolorów, uśmiechów i pozytywnej energii!
8
Spotkanie z dzielnicowym i panią policjantką
W dniu 24 pażdziernika 2025 roku uczniów klasy I oraz grupę przedszkolną odwiedzili dzielnicowy oraz pani policjantka Tematem spotkania była bezpieczna droga do i ze szkoły.
Podczas spotkania funkcjonariusze przypomnieli dzieciom, jak prawidłowo poruszać się po chodniku i przechodzić przez jezdnię, a także jak ważne jest noszenie elementów odblaskowych, zwłaszcza w okresie jesienno-zimowym.
Na zakończenie spotkania każdy przedszkolak i uczeń klasy I otrzymał odblask, który pomoże im być bardziej widocznymi na drodze.Dzieci z dużym zainteresowaniem słuchały wskazówek policjantów i aktywnie uczestniczyły w rozmowie, dzieląc się swoimi doświadczeniami.
Serdecznie dziękujemy naszym gościom za ciekawe zajęcia i przypomnienie, jak ważne jest bezpieczeństwo! 🚸👮♀️👮2
Udział przedszkolaków w lekcji o Konstytucji
Bierzemy udział w Akcji Fundacji “Dzieci Uczą Rodziców”.
20 października nasze przedszkolaki wzięły udział w wyjątkowych zajęciach edukacyjnych – multimedialnej lekcji „Dzieci uczą się Konstytucji”, przygotowanej przez Fundację. Podczas zajęć dzieci w przystępny i ciekawy sposób poznały znaczenie najważniejszego dokumentu w państwie – Konstytucji. Dzięki prezentacji pełnej ilustracji, krótkich filmów i pytań aktywizujących, przedszkolaki dowiedziały się, czym są prawa i obowiązki obywateli, dlaczego ważne jest bezpieczeństwo, zdrowie i rodzina oraz jakie znaczenie mają symbole narodowe. Zajęcia wzbudziły w dzieciach ciekawość i zachęciły do rozmów o Polsce i wartościach, które łączą wszystkich obywateli naszego kraju.
Przedszkolaki wzięły udział w konkursie organizowanym przez Fundację. Prace załączone w galerii.
#NaszaKonstytucjaKonkurs
#ObywatelskieABC
#DzieciUczaRodzicow
#KonstytucjaRP
#EdukacjaObywatelska
Wizyta iluzjonisty w naszej szkole
W czwartek naszą szkołę odwiedził wyjątkowy gość – iluzjonista, który przeniósł nas w świat magii i tajemniczych sztuczek. Pokaz pełen zaskoczeń, śmiechu i interakcji z publicznością zachwycił zarówno uczniów, jak i nauczycieli. To była niezapomniana lekcja wyobraźni i dobrej zabawy!
9
Dzień Edukacji Narodowej oraz Pasowanie na Pierwszaka i Przedszkolaka.
14 października 2025 roku w naszej szkole odbyła się wyjątkowa uroczystość – Pasowanie na Pierwszaka i Przedszkolaka połączona z obchodami Dnia Edukacji Narodowej. To szczególny dzień, który na długo pozostanie w pamięci uczniów, nauczycieli i rodziców.
Uroczystość rozpoczęła się częścią artystyczną w wykonaniu przedszkolaków i uczniów klas pierwszych. Przedszkolaki i pierwszoklasiści zaprezentowali wspaniały program pełen piosenek, wierszy i tańców, udowadniając, że są już gotowi, by wstąpić w szeregi przedszkolnej i szkolnej społeczności. Ich występ został nagrodzony gromkimi brawami.
Następnie odbyło się uroczyste ślubowanie i pasowanie na ucznia. Dyrektor szkoły, symbolicznym dotknięciem ołówka, przyjął pierwszoklasistów do grona uczniów naszej szkoły, a przedszkolaków do przedszkolnej społeczności. Dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy. Uczniowie klasy 2 i 3 powitali pierwszoklasistów wręczając im upominki. Dzieci dostały również prezenty od swoich rodziców.
Druga część uroczystości poświęcona była Dniu Edukacji Narodowej. Uczniowie starszych klas również przygotowali część artystyczną. Złożyli wszystkim nauczycielom i pracownikom szkoły serdeczne życzenia, dziękując za codzienny trud, cierpliwość i serce wkładane w nauczanie oraz wychowanie młodego pokolenia.
Pani Dyrektor podziękowała wszystkim pracownikom za ich zaangażowanie i pasję, życząc dalszych sukcesów zawodowych oraz satysfakcji z pracy.
Był to dzień pełen wzruszeń, uśmiechów i wspólnego świętowania.
Serdecznie dziękujemy Radzie Rodziców i wszystkim rodzicom za uświetnienie tego dnia.
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci
31
Wycieczka do Krakowa – „ Poznaj Małopolskę”
W dniu 9 października 2025 roku uczniowie klas IV- VIII wzięli udział w niezwykle ciekawej wycieczce do Krakowa, zorganizowanej przez Małopolską Organizację Turystyczną w ramach projektu „Poznaj Małopolskę”. Celem wyjazdu było poszerzenie wiedzy o historii, kulturze i dziedzictwie naszego regionu.
Pierwszym punktem programu była wizyta w Małopolskim Centrum Nauki Cogiteon – nowoczesnym miejscu, które w fascynujący sposób łączy naukę z zabawą. Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w interaktywnych pokazach, samodzielnie wykonywać doświadczenia i poznawać tajemnice świata przyrody, techniki oraz ludzkiego ciała. To była prawdziwa przygoda z nauką!
Następnie uczestnicy udali się na Wawel – jedno z najważniejszych miejsc w historii Polski. Zwiedzili Katedrę Wawelską oraz przeszli Szlakiem Zabytków Romańskich. Podczas spaceru uczniowie wysłuchali ciekawych opowieści o królach, rycerzach i dawnych dziejach Krakowa.
Wycieczka była doskonałą lekcją historii, kultury i nauki w terenie. Uczniowie wrócili pełni wrażeń, z nową wiedzą i niezapomnianymi wspomnieniami.
9
Dzień Gier Planszowych
10 października w naszej szkole odbył się Dzień Gier Planszowych. Uczniowie przynieśli swoje ulubione gry, aby wspólnie spędzić czas podczas przerw.
Szczególnie aktywna była klasa 4, która oprócz przerw poświęciła na granie również swoją godzinę wychowawczą. Uczniowie chętnie wymieniali się grami, uczyli siebie nawzajem zasad i doskonalili umiejętność współpracy.
Ten dzień pokazał, że gry planszowe to nie tylko zabawa, ale także świetny sposób na rozwijanie logicznego myślenia i integrację klasy.
Dzień chłopaka
Dzień ten był pełen radości, uśmiechu i niespodzianek, zarówno dla przedszkolaków, jak i wszystkich uczniów szczególnie dla chłopaków.
Z tej okazji dziewczynki przygotowały dla swoich kolegów miłe upominki – były to drobne prezenty oraz słodkości, które sprawiły chłopcom wiele radości. W klasach panowała serdeczna atmosfera
Dodatkowo, dzięki wsparciu rodziców, dzieci z przedszkola oraz uczniowie klas I–III mogły wziąć udział w wyjątkowych warsztatach czekoladowych. Podczas zajęć dzieci dowiedziały się, jak powstaje czekolada, mogły samodzielnie przygotować własne czekoladowe smakołyki i – co najważniejsze – spróbować swoich słodkich dzieł. To była prawdziwa uczta dla zmysłów i doskonała okazja do nauki przez zabawę!
Dzień Chłopaka w naszej szkole i przedszkolu był nie tylko okazją do świętowania, ale również do budowania relacji, wzajemnego szacunku i serdeczności. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji tego radosnego dnia – dzieciom, rodzicom i nauczycielom.
31
Impreza pożegnania lata.
W radosnej atmosferze cała społeczność szkolna spotkała się na boisku, by wspólnie pożegnać lato. Nie zabrakło wspólnych tańców, śmiechu i pysznego jedzenia z grilla. To było wyjątkowe popołudnie pełne integracji, zabawy i budowania wspólnoty – idealne zakończenie letniego sezonu!
6
Sprzątanie świata
W dniu 19 września nasza szkoła aktywnie włączyła się w 32. światową akcję Sprzątania Świata, podejmując wspólne działania na rzecz ochrony środowiska. Uczniowie wraz z nauczycielami z zaangażowaniem porządkowali okolicę szkoły oraz wsi, zbierając śmieci i dbając o estetykę naszego otoczenia. Była to nie tylko lekcja ekologii, ale także prawdziwa okazja do pokazania, że razem możemy wiele zdziałać.
To była nie tylko cenna inicjatywa ekologiczna, ale też piękny czas integracji i współpracy.
Tego dnia, w ramach udziału w ogólnopolskim programie „Odblaskowa Szkoła”, wszyscy uczestnicy akcji założyli kamizelki odblaskowe, pokazując mieszkańcom, jak ważne jest bycie widocznym na drodze. Poprzez naszą obecność i rozmowy z napotkanymi osobami promowaliśmy noszenie odblasków oraz edukowaliśmy lokalną społeczność na temat bezpieczeństwa pieszych. Pokazaliśmy, że troska o środowisko i bezpieczeństwo mogą iść w parze.
To była nie tylko cenna inicjatywa ekologiczna, ale też piękny czas integracji, współpracy.
25
Apel z okazji 86 rocznicy agresji sowieckiej na Polskę
Wrzesień, to miesiąc kiedy przypominamy historię Polski z 1939 roku. Po 1 września następuje 17, kiedy pamiętamy o podstępnym działaniu Armii Czerwonej, która na rozkaz Stalina napadła Polskę od wschodu.
Podczas krótkiego apelu, uczniowie naszej Szkoły przypomnieli tę znamienną datę, życie ludzi pod radziecką okupacją i oddali hołd tym, którzy przypłacili życiem okrutny czas II wojny światowej.
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci
Narodowe Czytanie
W tegorocznej edycji akcji NARODOWE CZYTANIE uczniowie poznali poezję Jana Kochanowskiego, zwanego także ojcem polskiej poezji. To on wprowadził do polskiej literatury wiele gatunków.
W naszej szkole czytaliśmy fraszki – utwory krótkie, a jednak zachęcające do głębokich przemyśleń.
O kwestiach literackich i o życiu poety poinformowały wszystkich uczniów Amelia i Zuzanna z 7 klasy.
A że powtarzanie jest matką nauki, uczniowie powtórzyli fakty z życia artysty, odgadując kalambury, które każda klasa przygotowała dla pozostałych. Wszystkie kalambury zostały bezbłędnie odgadnięte. Warto zaznaczyć, że wyróżniły się uczennice z 4 klasy.1Każda klasa czytała fraszki w przygotowanej przez siebie scenerii, odgrywając role, które ciekawie podkreślały sens treści. Wszystkie występy były ciekawe dzięki starannie wykonanym zadaniom.
8Kochanowski tworzył w XVI wieku, zatem trzeba było przestudiować ówczesną polszczyznę, więc przed czytaniem fraszek należało zredagować zdania z archaizmami, by je utrwalić w pamięci.
Natchnieni epoką, w której tworzył Jan z Czarnolasu, uczniowie poznali także szlachecki narodowy strój z jego ważnym elementem – pasem kontuszowym. Jeszcze przed piątkiem każda klasa przygotowała swój pas kontuszowy. Każdy pas był inny i stał się zapisem pomysłowości uczniów.
Na koniec wybrani z klas uczniowie musieli wykazać się umiejętnością przepasania nim zgodnie
z zasadami wiązania pasa. Jury bacznie obserwowało poczynania uczniów i okazało się, że każda klasa tak biegle opanowała sztukę wiązania, że wszystkie uzyskały certyfikaty wiązania pasa.7Narodowe Czytanie co roku staje się akcją, która zachęca do czytania, zmusza do myślenia, pozwala wykazać się różnymi talentami i integruje całą szkolną społeczność.
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci
Rozpoczęcie roku szkolnego.
1 września w naszej szkole odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026. Po wakacyjnej przerwie uczniowie, nauczyciele i rodzice zgromadzili się, by wspólnie rozpocząć nowy rok nauki. Pani Dyrektor powitała wszystkich serdecznie, życząc uczniom wielu sukcesów, wytrwałości w zdobywaniu wiedzy oraz owocnego i spokojnego roku szkolnego.Z tej okazji dzieci przygotowały krótki program artystyczny pod kierunkiem Pani Małgosi i Pani Kasi, który wprowadził wszystkich w wyjątkowy, uroczysty nastrój. Podczas wydarzenia uczczono również 86. rocznicę wybuchu II wojny światowej - wspomnieniem i chwilą zadumy oddano hołd wszystkim, którzy oddali życie za wolność naszej Ojczyzny.
Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie#LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci
Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów w Gminie Sułoszowa”
Projekt „Dostępne, integrujące i wspierające rozwój uczniów w Gminie Sułoszowa” realizowany jest przez Gminę Sułoszowa w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027, działanie 6.37 Wsparcie kształcenia ogólnego – IIT OPK, Typ A: Edukacja włączająca.
Cel główny projektu to stworzenie inkluzyjnego i nowoczesnego środowiska edukacyjnego poprzez:
-
organizację zajęć dodatkowych dla uczniów: warsztatowych, wyrównawczych, tematycznych (matematyka, przyroda, języki obce, informatyka, doradztwo zawodowe, teatr, koło szachowe, mnemotechniki),
-
prowadzenie zajęć terapeutycznych: logopedycznych, terapii pedagogicznej, dostosowanych do potrzeb uczniów ze sprzężoną niepełnosprawnością,
-
organizację wyjazdów edukacyjnych i zajęć w terenie,
-
doposażenie szkół w nowoczesne pracownie (informatyczne, logopedyczne, przyrodnicze, matematyczne) oraz sprzęt multimedialny.
Grupa docelowa: uczniowie i nauczyciele z czterech placówek oświatowych w Gminie Sułoszowa:
-
Szkoła Podstawowa nr 1 w Sułoszowej
-
Szkoła Podstawowa nr 2 w Sułoszowej
-
Zespół Szkolno‑Przedszkolny w Wielmoży
-
Zespół Placówek Oświatowych w Woli Kalinowskiej
Główne zadania projektu
-
Organizację różnorodnych zajęć dodatkowych dla uczniów, obejmujących m.in.: warsztaty rozwijające, zajęcia wyrównawcze, zajęcia tematyczne (matematyka, przyroda, logika, języki obce, informatyka), doradztwo zawodowe, teatr, koło szachowe, mnemotechniki, zajęcia logopedyczne, terapię pedagogiczną oraz specjalnie przygotowane zajęcia dla uczniów ze sprzężoną niepełnosprawnością
-
Organizację wyjazdów edukacyjnych i zajęć terenowych, co pomaga wzmacniać motywację i stymulować naukę poprzez doświadczenie
-
Doskonalenie kadr nauczycielskich poprzez szkolenia i studia podyplomowe, co wspiera rozwój kompetencji pedagogicznych i metodycznych
-
Doposażenie szkół:
-
wyposażenie placówek w pracownie komputerowe, matematyczno-przyrodnicze, logopedyczne i terapeutyczne,
-
zakup monitorów multimedialnych i narzędzi TIK wspierających proces nauczania
-
Rezultat projektu:
-
Dzięki realizacji projektu przewiduje się osiągnięcie następujących rezultatów:
-
-
Utworzenie jednej międzyszkolnej pracowni komputerowej do robotyki, co zwiększy dostęp do nowoczesnych metod nauczania i zainteresuje uczniów technologią suloszowa.pl.
-
Doposażenie wszystkich zaangażowanych placówek — w liczne pracownie specjalistyczne (informatyczne, matematyczno-przyrodnicze, logopedyczne, terapeutyczne) oraz multimedialne — co z kolei poprawi jakość edukacji, umożliwia indywidualizację nauki i zwiększa atrakcyjność zajęć
Oczekiwane rezultaty projektu
Realizacja projektu przebiega zgodnie z zasadami równości szans, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasady zrównoważonego rozwoju
--
-
Projekt „Dwujęzyczny Maluch w Gminie Sułoszowa"
Gmina Sułoszowa realizuje projekt pn. „Dwujęzyczny Maluch w Gminie Sułoszowa" w ramach programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytet 6: Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego, Działanie 6.9 Wsparcie wychowania przedszkolnego, typ C. Dwujęzyczny maluch.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest wprowadzenie dwujęzyczności w 4 placówkach gdzie znajdują się oddziały przedszkolne. Wsparciem objętych zostanie ponad 140 dzieci i 16 nauczycieli , w tym dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i orzeczeniami o niepełnosprawności. Projekt ma na celu podniesienie kompetencji językowych dzieci poprzez wdrażanie metod dwujęzycznego nauczania, w tym immersji językowej oraz rozwijanie ich umiejętności komunikacyjnych w języku polskim i angielskim.
Główne zadania:
1.Wprowadzenie modelu nauczania dwujęzycznego (angielski–polski)
– przygotowanie i wdrożenie programu nauczania, zakładającego integrację języka angielskiego w codziennych aktywnościach przedszkolnych (poprzez zabawę, pomoce audiowizualne, aktywności zespołowe)
2.Dostosowanie placówek i wyposażenie dydaktyczne
– zakup niezbędnych materiałów, pomocy dydaktycznych i licencji edukacyjnych wspierających nauczanie dwujęzyczne, dostęp do platformy internetowej wspogającej naukę języka angielskiego.
3.Doskonalenie kadry pedagogicznej
– szkolenia metodyczne i merytoryczne dla nauczycieli mające na celu rozwój kompetencji potrzebnych do prowadzenia zajęć dwujęzycznych
4.Wsparcie organizacyjne i metodyczne
– zapewnienie wsparcia dla kadry w zakresie wdrażania programu dwujęzycznego, obejmujące pomoc organizacyjną i merytoryczną
Główne rezultaty projektu:
- Wdrożenie programu wychowania dwujęzycznego w oddziałach przedszkolnych objętych projektem, umożliwiającego dzieciom codzienny kontakt z językiem angielskim w naturalnych sytuacjach edukacyjnych i zabawowych.
- Podniesienie jakości edukacji przedszkolnej poprzez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi dydaktycznych i materiałów wspierających nauczanie dwujęzyczne.
- Zwiększenie kompetencji językowych i metodycznych kadry pedagogicznej dzięki szkoleniom i wsparciu metodycznemu, co przełoży się na trwałą poprawę jakości pracy przedszkoli.
- Wyposażenie placówek w innowacyjne pomoce dydaktyczne i licencje edukacyjne wspierające proces wychowania do dwujęzyczności.
- Zwiększenie motywacji i zaangażowania dzieci w proces uczenia się języków obcych poprzez atrakcyjne, zintegrowane z zabawą metody pracy.
- Stworzenie modelu organizacyjnego i metodycznego do prowadzenia zajęć dwujęzycznych, możliwego do wdrożenia w kolejnych placówkach.
Całkowita wartość projektu: 691 500 zł
Finansowanie UE: 622 350 zł zł
Data rozpoczęcia realizacji projektu: 01.07.2025r.
Data zakończenia realizacji projektu: 30.06.2028r.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
Rozpoczęcie Roku Szkolnego.
Archiwum Aktualności
- Listopad 2025
- Październik 2025
- Wrzesień 2025
- Sierpień 2025
- Czerwiec 2025
- Maj 2025
- Kwiecień 2025
- Marzec 2025
- Luty 2025
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Sierpień 2024
- Lipiec 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Wszystkie
