• DYŻURY PRZEDSZKOLI W CZASIE WAKACJI
          • DYŻURY PRZEDSZKOLI W CZASIE WAKACJI

          •  

             

            INFORMUJEMY, ŻE DYŻURY PRZEDSZKOLI W CZASIE WAKACJI, tj. lipiec, sierpień 2023 r. na terenie Gminy Sułoszowa  pełnione będą zgodnie z poniższym harmonogramem:

             

            -  W terminie: od 03.07. do 21.07.2023 r. – Publiczne Przedszkole w Sułoszowej 

            - W terminie: od 24.07. do 04.08.2023 r. - Przedszkole w Wielmoży (2 grupy), 7-16,

            -  W terminie: od 07.08 do 14.08.2023 r. – oddział przedszkolny przy Szkole Podstawowej nr 2 w Sułoszowej  (1 grupa), od 8-15,

            - W terminie od: 16.08. do 31.08.2023 r. – oddział przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Woli Kalinowskiej (1 grupa) 8-15,

             

             Przyjmujemy zapisy od 23.01. do 10.02.2023 r. (telefonicznie lub w grupach przedszkolnych)

             

            WAŻNE!

            W sprawie uczęszczania dziecka do przedszkola w czasie wakacji prosimy kontaktować się telefonicznie z dyrektorami poszczególnych placówek:

             

            - 12 389-60-63 - Przedszkole w Sułoszowej,

            - 12 389-70-68 - Przedszkole w Wielmoży,

            - 12 389-60-22 - Oddział Przedszkolny przy SP nr 2 w Sułoszowej, 

            - 12 389-10-64 – Szkoła Wola Kalinowska.

             

             

        • Zebranie z rodzicami.
          • Zebranie z rodzicami.

          • Dyrektor wraz z Radą Pedagogiczną serdecznie zaprasza rodziców naszych uczniów na zebranie , które odbędzie się dnia 23 stycznia o godzinie 17:00. .

        • Wyniki konkursu
          • Wyniki konkursu

          • Uczniowie naszej szkoły wzięli udział w Gminnym Konkursie "Moja Mała Ojczyzna w Komiksie" organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 2 w Sułoszowej. Prace konkursowe wykonywane były przez zespoły w dwóch kategoriach wiekowych. W kategorii klas I-III:  III miejsce zajęły Maja Giec i Diana Miodek z kl. III. W kategorii klas IV-VIII miejsce II: Emilia Dratwa i Amelia Salawa z kl. IV, III miejsce Maria Bednarz, Magdalena Katarzyńska, Magdalena Nowak, Rozalia Stach z kl. VI. Wyróżnienie: Zuzanna Mosurek i Małgorzata Wawro z kl. IV.    Gratulujemy!

        • Skąd wiem, że mija czas?/ Kto dokarmia zimą zwierzęta?
          • Skąd wiem, że mija czas?/ Kto dokarmia zimą zwierzęta?

          • W mijających tygodniach rozmawialiśmy z przedszkolakami o tym:
            - jak się nazywają pory dnia,
            - czym można mierzyć czas,
            - jakie nazwy mają dni tygodnia,
            - jakie nazwy mają miesiące,
            - jakie mamy pory roku i czym się one charakteryzują,
            - jak wygląda kalendarz,
            - jakie są rodzaje zegarów, jaki mają wygląd i sposób działania, jak wykonać prosty zegar słoneczny,
            - jakie trudności mają zimą zwierzęta i jak dbać o nie zimą,
            - kiedy należy dokarmiać zwierzęta,
            - kto dokarmia zwierzęta,
            - dlaczego należy dokarmiać zwierzęta zimą,
            - co lubią jeść zwierzęta,
            - kim jest leśniczy i na czym polega jego praca,
            - jak wyglądają tropy zwierząt,
            - jak zbudować karmnik,
            - jaki rodzaj pożywienia powinien znaleźć się w karmniku.
            Przedszkolaki w ubiegłych tygodniach przypomniały sobie nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia. Poszerzyły swoja wiedze w tematyce mijającego czasu i tego czym można go mierzyć obecnie, a czym mierzono go w dawnych czasach. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego należy dokarmiać zwierzęta zimą i kiedy możemy zacząć je dokarmiać. Kto zajmuje się dokarmianiem zwierząt leśnych i dlaczego to robi. Co zwierzęta lubią jeść i czy możemy je dokarmiać każdym pożywieniem. Na koniec tygodnia Pani zaprezentowała różnego rodzaju karmniki, które każdy może wykonać w domu z rodzicami, Wspólnie zrobiliśmy karmę dla ptaków, chętne dzieci formowały kuleczki, z których utworzyliśmy piękne „ptasie babeczki”, które każdy przedszkolak mógł zabrać do domu, by obserwować ptaki w swoich karmnikach.
             
        • Karty mocy.
          • Karty mocy.

          • Lucy Maud Montgomery w książce „Ania z Zielonego Wzgórza” wspomina, że „Poczucie, że ktoś nas docenia, nierzadko odnosi lepszy skutek niż nawet najbardziej słuszne i podejmowane z wielkim poświęceniem trudy wychowawcze”.

            Doceniaj i motywuj – swoich uczniów, współpracowników i… siebie! Pomogą w tym  „Karty mocy".

            Dzięki dobrym słowom:

            • dostrzeż wykonaną pracę, drobne osiągnięcia i wielkie sukcesy,
            • wzmacniaj poczucie wartości i motywację do zdobywania kolejnych celów,
            • zachęcaj uczniów do praktykowania wdzięczności oraz dzielenia się pozytywnym słowem,
            • dawaj radość uczniom, współpracownikom i sobie.

            Korzystaj z pozytywnej mocy dobrych słów!


            Uczestniczymy w tym programie:

            ·      uczniowie klas 1-4 i nauczyciele w okresie 9.01.23 do 13.01.23,

            ·      uczniowie klas 5-8 i nauczyciele w okresie 16.01.23 do 20.01.23.

        • Spotkanie świąteczne.
          • Spotkanie świąteczne.

          • W świątecznej atmosferze 22 grudnia 2022 r. w naszej szkole na sali gimnastycznej spotkali sie wszyscy uczniowie aby posłuchać przygotowanej przez uczniów klasy IV  bożonarodzeniowej inscenizacji słowno- muzycznej i wspólnie kolędować.   Każda klasa przy akompaniamencie akordeonu, zaprezentowała przygotowaną  wraz z wychowawcą kolędę. Uczniowie zaprezentowali również swoje umiejętności gry na saksofonie , keyboardzie a najmłodsi na janczarach. Na zakończenie wszyscy zaśpiewali kolędę "BÓG się rodzi".

            Spotkanie zakończyła pani Dyrektor  składając wszystkim uczniom  i ich rodzicom serdeczne życzenia z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

        • Warsztaty tworzenia świec
          • Warsztaty tworzenia świec

          • Uczniowie klas 1-3, 0 oraz przedszkola, uczestniczyły w warsztatach tworzenia świec, podczas których projektowali i wykonywli kolorowe i pachnące świeczki żelowe w szklanych naczyniach z rozmaitymi dodatkami, np. gwiazdek, reniferów, prezentów, choinek, kwiatów, kamyków oraz innych ozdób. Na koniec ozdobnie zapakowali własnoręcznie wykonane świeczki, które będą doskonałym prezentem dla bliskich.

             

             

        • Lekcja z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach Programu „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”
          • Lekcja z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach Programu „LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI”

          • Nadal intensywnie korzystamy ze sprzętu zakupionego w ramach programu laboratoria przyszłości. Tym razem na lekcji techniki uczniowie mogli zapoznać się z mikrokontrolerami "Arduino" czyli programowalnymi układami, które w połączeniu z innymi akcesoriami elektronicznymi służą do sterowania różnych urządzeń technicznych.
            Igor uczeń klasy VI zmontował i zademonstrował układ sterujący diodą. Najpierw pobrał i zainstalował środowisko ARDUINO IDE na komputerze, zmontował układ elektryczny, napisał aplikację za pomocą, której sterował układem. Prezentacja spotkała się z dużym zainteresowaniem uczniów i przybliżyła im zagadnienia elektroniki. Uczniowie z niecierpliwością oczekują na kolejne zajęcia z ARDUINO.

            Informacje o programie: https://gov.pl/web/laboratoria/o-programie
            #LaboratoriaPrzysłości #LaboroatoriaPrzyszlosci

             

        • Pieczenie pierników i Warsztaty Bożonarodzeniowe
          • Pieczenie pierników i Warsztaty Bożonarodzeniowe

          •  Przedszkolaki wraz z 0 i klasami 1 i 8 wypiekały pierniczki. Z pomocą pań praca z przygotowaniem wypieków szła sprawnie i bez trudu. Uczniowie klasy VIII przygotowli ciasto, następnie wszystkie dzieci wałkowały i wykrawały pierniki różnych kształtów przy pomocy foremek. Nie zabrakło choinek, reniferów, mikołajów, gwiazdek i wielu, wielu innych. Po włożeniu wyciętych ciastek do piekarnika w całej szkole zaczął unosić się słodki zapach korzennych pierników, przywołujący na myśl dom, święta, rodzinną atmosferę i wiele innych miłych skojarzeń. Wspólne pieczenie i dekorowanie pierników było doskonałą zabawą, której efekty będą nam towarzyszyć przez całe Święta! Pięknie przyozdobione pierniki będą wspaniałą dekoracją świątecznego stołu, a ich wyjątkowo intensywny aromat będzie nam towarzyszyć przez cały okres Świat Bożego Narodzenia.

            W czwartek 22 grudnia zostały zorganizowane WARSZTATY BOŻONARODZENIOWE przygotowujące i wprowadzające nas w radosny nastrój oczekiwania na Boże Narodzenie. Celem warsztatów było rozbudzanie aktywności dzieci, rozwijanie zdolności i odczuwanie radości z podejmowanej aktywności umysłowej i plastycznej, a także kształtowanie wrażliwości i ekspresji twórczej. Pod okiem nauczycielek, dzieci pomalowały i ozdobiły śliczne choinki, które będą piękną ozdobą Świątecznego stołu.

             

        • Zajęcia z wykorzystaniem robotów edukacyjnych Photon.
          • Zajęcia z wykorzystaniem robotów edukacyjnych Photon.

          • Robot Photon to pierwszy na świecie interaktywny robot edukacyjny, który rozwija się razem z dzieckiem - jego umiejętności są ściśle powiązane z tym czego nauczyło się dziecko. Dzieci uwielbiają uczyć się poprzez doświadczenia i eksperymenty. To właśnie dzięki temu mogą szybko rozwinąć umiejętność logicznego myślenia, która jest kluczem do sukcesu w ich dorosłym życiu. Dlatego Photon uczy poprzez zabawę, przekazując całą wiedzę na temat technologii i możliwości robota w podświadomy sposób, poprzez zwariowane zwroty akcji historii fabularnej, w której dziecko wspólnie z robotem bierze czynny udział.
        • Zajęcia plastyczne
          • Zajęcia plastyczne

          •        Wkrótce Święta Bożego Narodzenia, które każdemu kojarzą się z choinką, prezentami oraz z wysyłaniem i składaniem życzeń. W naszej szkole na zajęciach plastycznych uczniowie postanowili wykonać kartki świąteczne. Wcześniej przygotowali niezbędne przybory i materiały. Z zapałem zabrali się do pracy. Pomocą uczniom służył Środowiskowy Dom Samopomocy i zaproszona na zajęcia pani  Weronika. Pokazała przykłady kartek świątecznych robionych ręcznie. Podczas pracy instruowała, doradzała jakie dobrać elementy dekoracyjne. Wysyłanie bliskim kartek świątecznych jest zwyczajem, który niestety zamiera, dlatego postanowiliśmy pielęgnować tę piękną tradycję. Wykonane  kartki zostaną wysłane przyjaciołom naszej szkoły.  Uczniowie mieli również okazję obserwować pracę przy wykonywaniu witraży.
                      Za pomoc w organizacji i przeprowadzenie zajęć, a także miłą atmosferę dziękujemy Pani Kierownik ŚDS oraz pani Weronice.
                     Wspólna plastyczna twórczość połączona z radością tworzenia świątecznych kartek dała nam mnóstwo  zabawy.

        • Poznajcie św. Mikołaja/ Jakie sporty uprawiam zimą?/ Który żywioł jest najważniejszy?/ „Barbórka – Święto Górników”/ ”Akcja „I Ty zostań Świętym Mikołajem”.
          • Poznajcie św. Mikołaja/ Jakie sporty uprawiam zimą?/ Który żywioł jest najważniejszy?/ „Barbórka – Święto Górników”/ ”Akcja „I Ty zostań Świętym Mikołajem”.

          • W ostatnich tygodniach dzieci dowiedziały się:
            - kim był św. Mikołaj,
            - jakie są tradycje związane ze św. Mikołajem w różnych krajach,
            - czym jest wolontariat,
            - jak ubrany jest św. Mikołaj,
            - co Mikołajowi sprawia największą przyjemność,
            - jak wygląda zaprzęg Mikołaja,
            - dlaczego Rudolf spełnia w zaprzęgu wyjątkową rolę,
            - jak możemy pomagać innym i dlaczego jest to takie ważne,
            - jak wygląda i czym zajmuje się górnik, dzieci dowiedzą się:
            - jakie są oznaki zimy,
            - jak nazywają się dni tygodnia,
            - jakie sporty można uprawiać w zimie,
            - jakie własności ma śnieg, badanie właściwości śniegu,
            - sztuczny śnieg – wykonanie masy sensorycznej,

            - jak wygląda zimowy krajobraz,
            - który żywioł jest najważniejszy,
            - ogień jako żywioł i jego rola w życiu człowieka,
            - woda jako żywioł i jej rola w życiu człowieka,
            - ziemia jako żywioł i jej rola w życiu człowieka,
            - powietrze jako żywioł i jego rola w życiu człowieka.

            „Barbórka – Święto Górników”.
            Przedstawienie pracy górnika. Przedszkolaki poszerzyły swoją wiedzę na temat Barbórki, czyli tradycyjnego święto górników, które jest obchodzone 4 grudnia. W tym dniu dziękujemy górnikom za ich pracę. Dzieci poznały również różne zastosowania węgla – prezentacja.
            ”Akcja „I Ty zostań Świętym Mikołajem”.
            „I Ty zostań Świętym Mikołajem” – akcja charytatywna w której nasza szkoła bierze udział. W naszej akcji pomagamy dzieciom z Domów dziecka w Olkuszu. Udział przedszkolaków w tej akcji ma na celu rozwijanie postawy prospołecznej i uświadamianie dzieciom, że niektóre osoby nie poradzą sobie same bez pomocy innych. Przedszkolaki już wiedzą, że pomaganie drugiemu człowiekowi powinno być bezinteresowne.
            Zajęcia z wykorzystaniem robotów edukacyjnych Photon.

            Robot Photon to pierwszy na świecie interaktywny robot edukacyjny, który rozwija się razem z dzieckiem - jego umiejętności są ściśle powiązane z tym czego nauczyło się dziecko. Dzieci uwielbiają uczyć się poprzez doświadczenia i eksperymenty. To właśnie dzięki temu mogą szybko rozwinąć umiejętność logicznego myślenia, która jest kluczem do sukcesu w ich dorosłym życiu. Dlatego Photon uczy poprzez zabawę, przekazując całą wiedzę na temat technologii i możliwości robota w podświadomy sposób, poprzez zwariowane zwroty akcji historii fabularnej, w której dziecko wspólnie z robotem bierze czynny udział.

             
        • Spotkanie ze Świętym Mikołajem 🎅🎁🎄
          • Spotkanie ze Świętym Mikołajem 🎅🎁🎄

          • Wizyta świętego Mikołaja w naszej szkole, to jeden z  najbardziej wyczekiwanych przez dzieci dni w roku. Mikołaj odwiedził nas we wtorek 6 grudnia. Na wstępie dzieci zaskoczyły Świętego i zaprezentowały swoje umiejętności wokalne. Mikołaj bardzo dziękował za pieknie zaśpiewane piosenki. Były prezenty, wspólne zdjęcia i rozmowy z tak dostojnym gościem. W tym dniu dzieci zadbały o to, aby ich strój był w kolorze czerwonym i każdy założył na głowę mikołajkową czapkę. Zgodnie z tradycją klasy 4-8 wręczyły sobie losowo wybrane upominki.

            Nazajutrz Mikołaj przygotował dla każdego dziecka kolejny prezent w postaci pamiątkowego zdjęcia z Mikołajem. 

            To był bardzo radosny i miły dzień. Cieszymy się, że Święty Mikołaj o nas pamiętał i czekamy na jego wizytę w przyszłym roku. Wizyta wyjątkowego gościa wprowadziła wszystkich w radosny klimat zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.

            Dziękujemy wszystkim za okazaną pomoc w organizacji uroczystości, a Świętemu Mikołajowi serdecznie dziękujemy za odwiedziny.

             

        • Andrzejki w naszej szkole🎶💃🕺
          • Andrzejki w naszej szkole🎶💃🕺

          • Dnia 25 listopada obchodziliśmy Andrzejki. To nie tylko święto wróżb i czarów ale także tańca i dobrej zabawy. To doskonała okazja, by wspomnieć dawne tradycje i obyczaje związane z tym świętem. W polskiej tradycji to ostatnia okazja do zabawy przed adwentem.

            Dzieci z klas młodszych przygotowały poczęstunek i różne andrzejkowe zabawy. Były tańce przy ulubionej muzyce, dużo radości i uciechy. Uczniowie wraz z wychowawcami zgłębiali tajniki wróżb i zwyczajów andrzejkowych. Klasy starsze bawiły się wspólnie na dyskotece przy różnorodnych przebojach.  Wszyscy wspaniale spędzili czas, humory dopisały. Będzie to niezapomniany czas.

             

        • I Ty zostań Świętym Mikołajem 🧑‍🎄🎁
          • I Ty zostań Świętym Mikołajem 🧑‍🎄🎁

          • „I TY ZOSTAŃ ŚWIĘTYM MIKOŁAJEM”

            Zapraszamy wszystkich do Akcji organizowanej przez naszą szkołę: „I Ty zostań Św. Mikołajem”, gdzie możesz zrealizować marzenie dzieci z Domu Dziecka "Dworek Marzeń" w Olkuszu oraz Dom Dziecka "Pomocną Dłoń" w Olkuszu. 

            W ramach Akcji chcemy przekazać dla dzieci świąteczne paczki i zwracamy się do Państwa z prośbą o wsparcie poprzez zbiórkę: słodyczy, książek, artykułów szkolnych, kosmetyków oraz gier edukacyjnych, które sprawią radość dzieciom potrzebującym naszego wsparcia. Największe zapotrzebowanie dla dzieci w wieku 13-18 lat. 

            Zbiórka trwa od 5 do 16 grudnia.

            p.s. Prosimy, aby przekazywane produkty miały przynajmniej kilku miesięczną datę ważności, a gry i książki nie były zniszczone.

            Szczegóły u organizatorów akcji: Bąchor Paulina, Jadwiga Salawa, Musiał Urszula.

            Zapraszamy do przyłączenia się do akcji. Czekamy na Wasze wsparcie :)

        • Dzień Życzliwości.
          • Dzień Życzliwości.

          • 21 listopada obchodziliśmy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Jest to święto, które wywołuje pozytywne emocje. Każdy z nas potrzebuje miłego słowa czy gestu. Dla podkreślenia tego dnia uczniowie i nauczyciele otrzymali ,,uśmiechniętą buźkę". Uczniowie z klasy II i III zaprezentowali scenkę ,,Czarodziejskie słowa". Działała także ,,Poczta życzliwości". Każdy mógł przekazać życzliwe słowa do wybranych osób. Świetnym pomysłem była fotobudka. Podsumowaniem akcji była ,,Iskierka życzliwości" wysłana przez przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego, która puściła ją, mówiąc:

            ,,Iskierkę życzliwości puszczam w krąg, niech powróci do moich rąk".

        •  Minione tygodnie upłynęły nam w tematach: Co powinien wiedzieć każdy Polak? Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka? Jaki jest mój kraj? Gdzie można zobaczyć Małą i Wielką Niedźwiedzicę?/ Dzień Kredki/  Dzień Pluszowego Misia/ Andrzejki.
          • Minione tygodnie upłynęły nam w tematach: Co powinien wiedzieć każdy Polak? Czy Kujawiak może tańczyć krakowiaka? Jaki jest mój kraj? Gdzie można zobaczyć Małą i Wielką Niedźwiedzicę?/ Dzień Kredki/  Dzień Pluszowego Misia/ Andrzejki.

          • Przedszkolaki poszerzyły swoją wiedzę na tematy:

            - jakie są polskie symbole narodowe,
            - o czym opowiada legenda o Lechu, Czechu i Rusie,
            - co świętujemy podczas Narodowego Święta Niepodległości,
            - co to jest legenda i jaką treść mają wybrane legendy,
            - z jakich potraw słyną wybrane regiony Polski,
            - gdzie są wypiekane pierniki i obwarzanki oraz co to jest kwaśnica i jak się ją przyrządza,
            - jakie stroje i melodie są charakterystyczne dla danego regionu Polski.
            - jaki jest kosmos,
            - jak wygląda Układ Słoneczny,
            - jak nazywają się planety krążące wokół Słońca,
            - jak wyglądają Słońce i gwiazdozbiór Wielka Niedźwiedzica,
            - jak wygląda Księżyc,
            - jak nazywa się planeta, na której mieszkamy,
            - jak wygląda rakieta i czym zajmuje się kosmonauta,
            - czym się różni meteoroid od meteorytu,
            - czym naprawdę jest spadająca gwiazda,
            - czym się różnią od siebie kosmonauta, astronauta i tajkonauta.


            10 listopada wspólnie z całą społecznością szkolną zaśpiewaliśmy Mazurka Dąbrowskiego oraz uczestniczyliśmy w jakże pięknie przygotowanej akademii z okazji Święta Niepodległości Polski. Przedszkolaki poszerzyły swoją wiedzę na temat barw flagi i godła, wiedzą co oznaczają poszczególne kolory. Poznały sąsiadów Polski, zapoznały się z ich flagami. 
            W świecie polskich legend, czyli zapoznanie z legendami: „Smok Wawelski”, „Żółta ciżemka” oraz „Złota kaczka”. Przedszkolaki wiedzą, z którego miasta pochodzi dana legenda, potrafią je samodzielnie opowiedzieć. Wiedzą również, że legenda to najczęściej wymyślona opowieść, przekazywana ustnie z pokolenia na pokolenie.
            Potrawy regionalne, to temat, który przedszkolakom przyniósł mnóstwo radości, gdyż mogły skosztować m.in. pierniczki, oscypki oraz powidła. Każdy przedszkolak wie, z jakiego rejonu kraju pochodzą, jakie składniki są potrzebne do ich wyrobu.
            Przedszkolaki zapoznały się ze strojami i muzyką z różnych zakątków Polski, obejrzały piękne występy zespołów tanecznych m.in.: krakowski, kurpiowski, polonez, mazurek. Chętnie tańczyły do tych skocznych piosenek. Wybraliśmy się wspólnie w podróż po Polsce i dzieci zapoznały się z największymi zabytkami takich miast jak Kraków, Warszawa czy Poznań.


            W kolejnym tygodniu rozmawialiśmy z przedszkolakami o Kosmosie. Dzieci zapoznały się z gwiazdozbiorami: Smoka, Żyrafy, Kasjopei oraz Małej i Wielkiej Niedźwiedzicy, a chętne dzieci miały za zadanie ułożyć wybrany gwiazdozbiór z klocków. Układ słoneczny to temat bardzo interesujący nasze przedszkolaki, świetnie zapamiętały poszczególne planety leżące od słońca, wiedzą też że słońce to największa gwiazda. Stworzyliśmy własną planszę z układem słonecznym, a każdy przedszkolak miał możliwość umieścić na niej dany element. Dzieci wiedzą, co można spotkać w kosmosie, i że nie są to tylko planety, ale również kosmonautów, rakiety, sondy kosmiczne oraz meteory. Przedszkolaki zapoznały się z pojęciami: astronauta, kosmonauta i tajkonauta i wiedzą, że nic ich nie różni, tylko kraj z którego pochodzą. Stworzyliśmy wspólnie zabawkę sensoryczną, czyli butelkę galaktyczną. która wywarła ogromne wrażenie na przedszkolakach i każdy chciał choć chwilę się nią pobawić i zobaczyć jak wytwarzają się w niej pęcherzyki powietrza. Przedszkolaki dowiedziały się co łączy meteoroid, meteor i meteoryt. Rozmawialiśmy również na temat ufoludków. Dzieci opowiadały jak je sobie wyobrażają i czy istnieją naprawdę.


            Dzień Kredki. W tym dniu przedszkolaki wysłuchały opowiadania o „Białej krainie i królu Koloruchu”. Opowiadanie bardzo spodobało się przedszkolakom, gdyż ze smutnej opowieści o białym i nudnym świecie, zmienił się w piękny i kolorowy i taki musimy dzieciom ukazywać. Wspólna zabawa, w której każdy wylosował ulubioną kredkę, a później odpowiadał na pytania zadane przez Nauczycielkę dotyczącą danego kolory, była świetną zabawą nie mającą końca.


            Dzień Pluszowego Misia. Przedszkolaki zapoznały się z historią Pluszowego Misia. Dowiedziały z czego pluszowy miś jest zrobiony i jak powstaje. W tym dniu przedszkolaki przyniosły swoje ulubione misie i każdy z nich zaprezentował swojego ulubieńca, podał jego imię, opisywał kolor oraz co lubi robić. Rozmawialiśmy na temat znanych misiów z bajek i nie tylko. Dzieci wspólnie ze swoimi misiami bawiły się w kole do muzyki „Stary niedźwiedź mocno śpi”. Przedszkolaki w tym dniu wykonały prace plastyczne pt.„Miś”.


            Dnia 25 listopada obchodziliśmy Andrzejki,które są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby pobudzają wyobraźnię dziecięcą, uczą kreatywności, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji. Przedszkolaki wraz z "0" uczestniczyły w wielu zabawach, w których z przymrużeniem oka poznawały swoją przyszłość, wybrany zawód, wymarzoną podróż. Nie zabrakło tradycyjnego lania wosku oraz tańców i zabaw przy skocznej muzyce. Czy wróżby się spełnią? Przyszłość pokaże. Pewne jest to, że Andrzejki przyniosły dzieciom wiele radości i były wspaniałą okazją do wspólnej zabawy.